شکایت قربانیان 11 سپتامبر از عربستان باز هم رد شد

شکایت قربانیان 11 سپتامبر از عربستان باز هم رد شد
يکشنبه 1 بهمن 1396 - 02:24

دادگاه منهتن نیویورک بار دیگر شکایت برخی از شرکت های آمریکایی و خانواده های قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر از عربستان را رد کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه سعودی العربیه، دادگاه منهتن حرف های برخی شرکت ها و همچنین خانواده های قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر را درباره مسئولیت عربستان در این حمله رد کرد. هیئت وکلای عربستان در آمریکا پس از آنکه توانستند به این پرونده چهار هزار صفحه ای که با هدف دریافت خسارت از عربستان مطرح شده بود پاسخ دهند، دادگاه شکایت مذکور را وارد ندانست.

خلاصه رای دادگاه در این پرونده این بود که در حملات یازدهم سپتامبر سال دو هزار و یک مسئولیتی متوجه نظام سیاسی عربستان نیست و دلیلی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. در نتیجه قاضی پرونده به برائت عربستان از این اقدام تروریستی بین المللی رای داده است. نهادها امنیتی آمریکا دلایلی در اختیار دارند که مسئولیت برخی از نهادها و کشورهای دیگر را در حملات یازدهم سپتامبر اثبات می کند.

جرج دانیلز قاضی دادگاه منهتن در سال 2015 شکایت مشابهی را علیه عربستان رد کرده بود، این بار نیز این قاضی در ادعای برخی از خانواده های قربانیان و یکی از وکلای قربانیان تردید کرد و پس از شنود دفاعیات وکلای پرونده، اظهارات برخی از نجات یافتگان آن حادثه و همچنین دفاعیات وکلای مدافع نظام سیاسی عربستان، به فقدان دلایل محکمه پسند برای اثبات دعوی رای داد و این سئوال را مطرح کرد که آیا می توان اقدامات گروه  القاعده را به پای نظام سیاسی عربستان نوشت؟

 مایکل کیلوگ عضو هیئت وکلای مدافع عربستان، در مقابل از دادگاه خواست تمامی دعاوی مطروحه علیه عربستان را رد کند زیرا گزارش نهایی کمیته تحقیق در حملات یازدهم سپتامبر دولت عربستان را از هرگونه مسئولیت در حوادث یازدهم سپتامبر مبرا کرده است، نتیجه ای که در تحقیقات دفتر تحقیقات فدرال و همچنین نهاد اطلاعاتی آمریکا هم تکرار شد. رئیس هیئت وکلای عربستان، اظهار داشت، پیش بینی ها و شایعات نمی تواند دلیل محکمه پسند باشد و قانون جاستا هم  اجازه نمی دهد بدون دلیل و برهان این قضیه پیگیری شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها