هکرها 1.2 میلیارد دلار ارزهای دیجیتال را سرقت کردند

هکرها 1.2 میلیارد دلار ارزهای دیجیتال را سرقت کردند
دوشنبه 2 بهمن 1396 - 12:29

در کمتر از 10 سال اخیر هکرها موفق به سرقت انواع ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر به ارزش بیش از 1.2 میلیارد دلار شده‌اند.

العالم _ گوناگون

به گزارش  بانکس، بخشی از رشد انفجاری ارزش ارزهای دیجیتال به اقبال هکرها به این نوع ارزها نسبت داده می شود که البته کاهش ارزش آن در هفته های اخیر باعث نگرانی های بسیاری شده است.

لکس سوکولین مدیر استراتژی شرکت تحقیقاتی Autonomous Research می گوید به نظر می رسد هک کردن ارزهای دیجیتال سالانه درآمدی بالغ بر 200 میلیون دلار را برای هکرها به ارمغان می آورد و هکرها توانسته اند هر سال به بیش از 14 درصد از اندوخته های دو ارز بیت کوین و اتر دسترسی یابند.

برآوردهای سوزان اوستیس از موسسه تحقیقاتی وینتر گرین حاکیست که هکرها با سرقت ارزهای دیجیتال توانسته اند به دولت ها و شرکت های خصوصی 11.3 میلیارد دلار خسارت وارد کنند و به نظر می رسد این خسارت در آینده با افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال باز هم بیشتر خواهد شد.

در حال حاضر نرم افزارهای خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال ضعف های مهمی دارند و به بلوغ نرسیدن بازار ارزهای دیجیتال نیز آسیب پذیری آن را روز به روز بیشتر می کند. پیش بینی می شود ارزش بازار نرم افزار، سخت افزارو خدمات ایمن سازی فناوری بلاک چین از 259 میلیون دلار در سال 2017 به 355 میلیارد دلار در سال های آتی افزایش یابد.

فارس

پربیننده ترین خبرها