درنشست امروز نمایندگان؛

تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی عراق تصویب شد

تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی عراق تصویب شد
دوشنبه 2 بهمن 1396 - 13:05

پارلمان عراق در نشست امروز خود به حکم دادگاه فدرال مبنی بر ضرورت عدم به تاخیر انداختن زمان انتخابات آتی پارلمانی، 12 می (جمعه 22 اردیبهشت 1397) را زمان برگزاری این انتخابات اعلام کرد.

العالم ـ عراق

به نوشته پایگاه خبری «السومریة نیوز»، پارلمان در نشست امروز خود، زمان برگزاری انتخابات آتی پارلمانی را 12 می (22 اردیبهشت)، اعلام و تصویب کرد.

دادگاه فدرال عراق، یکشنبه (دیروز) پس از چندین روز جنجال بر سر تعویق یا عدم تعویق موعد انتخابات پارلمانی در 12 می (22 اردیبهشت) حکم به عدم تعویق موعد انتخابات داد.

به گزارش فارس، بیشتر نمایندگان سنی پارلمان عراق تاکید داشتند که در سایه ادامه مشکل عدم بازگشت آوارگان به مناطق مسکونیشان، نمی‌توان انتخاباتی شفاف در سراسر کشور برگزار کرد. دولت نیز در پاسخ می‌گوید، سازوکارهای مناسب این امر را تدارک دیده است و جای نگرانی نیست بنابراین انتخابات در موعد مقرر برگزار شود.

 انتخابات پارلمانی عراق قرار است در 12 می آینده (22 اردیبهشت) در 18 حوزه انتخاباتی در سراسر عراق ازجمله مناطق آزاد شده از اشغال داعش برگزار شود، اما برخی جریان‌های سیاسی در عراق تلاش می‌کنند به بهانه‌های مختلف، انتخابات آینده پارلمانی و شوراهای استانی را به تاخیر بیاندازند.

پربیننده ترین خبرها