عمار حکیم بر ضرورت عبور عراق از چالشهای پیش رو تاکید کرد

عمار حکیم بر ضرورت عبور عراق از چالشهای پیش رو تاکید کرد
سه شنبه 3 بهمن 1396 - 21:38

رئیس تحالف ملی عراق بر ضرورت حفظ وحدت ملی و عبور از چالشهای گوناگون و شکل گیری دولت با ساختار متوازن موافق و مخالف تاکید کرد.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه اینترنتی السومریه نیوز عراق، عمار حکیم رئیس تحالف ملی عراق با اشاره به برگزاری انتخابات در زمان مشخص خود از جامعه جهانی خواست از عراق در خصوص پرونده بازگشت آوارگان حمایت کند.

عمار حکیم در دیدار با معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی که یان کوبیش نماینده دبیر کل سازمان در امور عراق وی را همراهی می کرد گفت:«برگزاری انتخابات در زمان مشخص خود عامل مهمی برای حفظ پیروزی های عراق است.»

وی در دیدار با معاون دبیر کل سازمان ملل حمایت از عراق را در کنفرانس قریب الوقوع کشورهای کمک کننده به بازسازی این کشور که قرار است کشور کویت ماه آینده میزبان آن باشد، مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وی از شکل گیری تشکلها و گروههای ملی بین فراکسیون های سیاسی با هدف فراتر رفتن از عناوین صوری ،ابراز خوشبینی کرد و گفت:« تشکیل این ائتلاف ها و تشکلها می تواند به تشکیل حکومت با ساختار موافقان و مخالفان منجر شود «.

رییس تحالف ملی عراق از جامعه جهانی خواست از این کشور در خصوص پرونده بازگشت آوارگان به میهن شان و فراهم کردن شرایط ثبات آنها برای شرکت در انتخابات و انتخاب نمایندگانشان حمایت کند.

وی با اشاره به اهمیت نگاه یکسان به شهرهای عراق و شهرهای آزاد شده از دست داعش و فداکاری ساکنان شهرهایی که تمامی امکانات مادی و انسان دوستانه خود را برای آزادی سازی آنها به کار گرفتند؛گفت:«عراق با چالش نظامی بر تروریسم داعش پیروز شد و زمانی بر چالش های موجود در راه وحدت ملی در جامعه پیروز می شود که مردم بر طایفه گرایی و نزاع های تنگ نظرانه غلبه یابند.

حکیم بار دیگر بر پیشبرد طرح حل وفصل ملی تاکید کرد وگفت:«عراق نیاز به تحکیم همدلی جامعه و ثبات سیاسی دارد و این نیازمند پیش بردن این طرح است.»

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در زمان مقرر خود که عامل مهمی برای صیانت از پیروزهای عراق است از سازمان ملل خواست در مرحله تحکیم دموکراسی از عراق حمایت کند.

معاون دبیر کل سازمان در این دیدار بر حمایت این سازمان از پرونده آوارگان و لزوم بازگشت آنها به میهن شان و شرکت در انتخابات و بازسازی شهرها تاکید کرد.

وی گفت : سازمان ملل از عراق در کنفرانس کمک کنندگان به این کشور که قرار است به زودی در کویت برگزار شود،حمایت می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها