بدافزار خطرناک در کمین استخراج ارز دیجیتالی

بدافزار خطرناک در کمین استخراج ارز دیجیتالی
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 18:32

یک بدافزار جدید کشف شده است که کاربران را در وب‌سایت‌ها به دانلود و نصب نرم افزاری که ارز دیجیتالی استخراج می‌کند، تشویق می‌کند تا اطلاعاتشان را به سرقت ببرد.

العالم-فضای مجازی

به گزارش وب سایت زد دی نت، ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده خیلی زودتر از آنچیزی که تصور می‌شد در میان مردم و کاربران در فضای اینترنت به محبوبیت و شهرت بالایی دست یافت به گونه‌ای که بسیاری از کاربران و سازمان‌ها از این طریق توانستند ثروت بسیاری را بدست بیاورند.

تمایز فاحشی که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده با ارزهای معمولی جهانی دارند آن است که مبدا و مقصد مبادلات تجاری را نمایان نمی‌کنند و به همین خاطر است که دولت‌های بسیاری در سراسر جهان بر این باورند که افراد با استفاده از این ارز، می‌توانند به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه و تجهیزات تروریستی و قاچاق دارو و مواد مخدر مبادرت ورزند.

بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری این روزها به منظور استخراج بیت کوین ماینینگ، از حساب‌های کاربری، مرورگرهای اینترنتی و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران (گوشی همراه و رایانه) بدون اجازه آنها سوءاستفاده می‌کنند و این امر می‌تواند مشکلات و چالش‌های متعددی را برای کاربران در فضای اینترنت ایجاد کند.

حالا خبر جدیدی منتشر شده است که نشان از نفوذ یک بدافزار جدید و خظرناک در سایه نصب، دانلود و استفاده از این پلت‌فرم‌های استخراج ارز دیجیتالی دارد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، بسیاری از وب‌سایت‌ها و فروم‌ها کاربرانشان را به نصب، دانلود و استفاده از نرم‌افزار و اپلیکیشن‌هایی که اقدام به خرید بیت کوین ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده می‌کنند، تشویق و ترغیب می‌کنند تا بدافزاری که در این نرم‌افزار و پلت‌فرم‌ها به رایانه، گوشی و دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت نفوذ پیدا کرده و اطلاعات خصوصی، شخصی و مالی آنها را به سرقت ببرد.

در اصل، این نرم‌افزارهایی که در وب‌سایت‌های مذکور وجود دارند، کاربران را اغفال کرده و آنها را به اندوختن ثروت و به یکباره ثروتمند شدن تشویق می‌کند تا آنها نرم‌افزار مربوطه را نصب کرده و اطلاعاتشان را در معرض سوءاستفاده قرار دهند.

کارشناسان و پژوهشگران امنیت سایبری در موسسه فورتی نکس (Fortinex) برای نخستین بار از این بدافزار خطرناک و جدید گزارش تهیه کرده و به کاربرانی که در فضای مجازی اینترنت فعالیت می‌کنند و ممکن است با چنین مساله‌ای روبرو شوند، هشدار داده‌اند که در دام چنین بدافزاری نیفتند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها