احتمال بمب گذارای انتحاری / کشمیر به حالت آماده باش کامل در آمد

احتمال بمب گذارای انتحاری / کشمیر به حالت آماده باش کامل در آمد
پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 - 15:18

کشمیر در پی اخطار سازمان های اطلاعاتی هند مبنی بر احتمال حمله یک بمب گذار انتحاری غیر بومی به مراسم روز جمهوری هند، به حالت آماده باش کامل درآمد.

العالم ـ آسیا

به گزارش روزنامه تایمز ایندیا، دفتر رئیس پلیس ایالت جامو و کشمیر در اخطاری به تمام رئیس پلیس های منطقه ای و فرماندهان اطلاعاتی این ایالت گفت: اطلاعات موثقی وجود دارد که یک زن غیر کشمیری قصد دارد در طول رژه مراسم روز جمهوری هند که قرار است فردا (جمعه 26 ژانویه) در کشمیر برگزار شود اقدام به انفجار انتحاری کند.
اس پی وید تاکید کرد: از همه ایستگاه های پلیس و مراکز امنیتی درخواست می شود تا بازرسی دقیق بدنی زنان در محل رژه و سایر مناطق حساس را انجام دهند و نیروهای امنیتی آماده باش کامل خود را حفظ کنند.
رئیس پلیس جامو و کشمیر گفت: تمام تمهیدات امنیتی در کشمیر انجام شده و نیروهای ضد تروریستی در حالت آماده باش هستند.
این درحالی است که نیروهای پلیس جامو و کشمیر روز گذشته در منطقه پلواما در نزدیکی یک ایستگاه قطار یک بمب را که در یک زودپز جاگذاری شده بود خنثی کردند.
سخنگوی پلیس پلواما گفت: نیروهای امنیتی یک بمب دستی در یک زودپز سه لیتری را در ایستگاه قطار کاندیزال شناسایی و آن را با موفقیت خنثی کردند.
تمهیدات امنیتی در کشمیر یک هفته پیش از فرا رسیدن روز جمهوری هند جهت جلوگیری از حمله شبه نظامیان افزایش یافته است.
پلیس جامو و کشمیر اعلام کرد نیروهای امنیتی در مناطق حساس سرینگر مستقر شده اند و ورود و خروج خودرو ها به این شهر کنترل می شود.
همچنین به گزارش پلیس روز گذشته دو تروریست و یک جوان کشمیری در جریان درگیری با نیروهای امنیتی هند در منطقه شوپیان واقع در جنوب کشمیر کشته شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از تایمز ایندیا، به گفته پلیس این جوان کشمیری به دلیل برخورد گلوله نیروهای امنیتی هند کشته شد.
یک مقام پلیس در منطقه شوپیان گفت: گروهی از افراد محلی زمانی که پلیس در حال عملیات علیه سه تروریست وابسته به گروه 'حزب المجاهدین' بود سعی کردند در این عملیات دخالت کنند و این سه تروریست را فراری دهند. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن این گروه مجبور به تیراندازی به سوی آنها شدند.
سازمان های اطلاعتی هند سال گذشته نیز نسبت به احتمال حمله تروریستی عوامل وابسته به گروه جیش محمد در روز جمهوری هند در دهلی نو اخطار دادند.
روز جمهوری هند یادآور تصویب قانون اساسی دموکراتیک درسال 1950 و استقلال این کشور از انگلیس است که همه ساله در تاریخ 26 ژانویه به عنوان یکی ازتعطیلات مهم درسراسر کشور جشن گرفته می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها