چگونه خدمات دولت الکترونیک را در تلفن همراه دریافت کنیم؟

چگونه خدمات دولت الکترونیک را در تلفن همراه دریافت کنیم؟
شنبه 7 بهمن 1396 - 11:36

برنامه نرم افزاری(اپلیکیشن) دولت همراه با ارسال #4* بر روی گوشی های هوشمند تلفن همراه قابل نصب است و مردم می توانند با نصب این نرم افزار تعدادی از خدمات عمومی دولتی را بدون نیاز به حضور در دستگاه های اجرایی از طریق تلفن همراه خود دریافت کنند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

برنامه نرم افزاری (اپلیکیشن دولت همراه) برنامه ای است که شهروندان ایرانی می توانند با نصب آن بر روی تلفن های همراه هوشمند خود به تعدادی از خدمات عمومی دولتی بدون آنکه نیازی به مراجعه حضوری به دستگاه های اجرایی داشته باشند و وقت خود را صرف تردد در سطح شهرها کنند ،مستقیم دریافت کنند.
نرم افزاردولت همراه دسترسی به دهها خدمت دولت الکترونیک را بدون هیچ تبعیضی برای همه ملت امکان پذیر می کند.
شخص به محض نصب اپلیکیشن «دولت همراه»، شماره تلفن و کد ملی خود را ارائه می دهد که بعد از استعلام، خدمات لازم به متقاضی ارائه می شود.
شهروندان ایرانی با نصب این برنامه نرم افزاری می توانند خدمات مورد نیاز در زمینه طرح رجیستری تلفن همراه را دریافت کنند و علاوه برآن می توانند خدماتی که از استانداری های سراسر کشور نیاز دارند را غیر حضوری دریافت کنند.
خدمات عمومی دستگاه های اجرایی، خدمات مورد نیاز آب، برق، گاز و تلفن، خدمات ثبت احوال، تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی بخشی از خدماتی است که مردم می توانند با نصب نرم افزار دولت همراه به آنها دسترسی داشته باشند.
کسانی هم که تلفن همراه هوشمند ندارند می توانند با ارسال شماره 4 در تلفن همراه خود دریافت کنند.
دسترسی به برخی از این خدمات رایگان است و شهروندان نیازی به پرداخت ندارند اما برخی دیگر از خدمات مانند خدمات گمرک مشمول هزینه های جاری است که درخواست کنندگان باید هزینه های مرتبط را پرداخت کنند. 
مرحله نخست این طرح با نزدیک به 20 خدمت استعلامی و 10 خدمت فرآیندی امکان پذیر خواهد شد. 
بیست و نهم آذرماه امسال رئیس وقت سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه ساختار اداری کشور 40 سال است که هیچ تحولی نداشته گفت: 60 خدمت اداری کشور با هدف ایجاد تحول در این نظام، آماده ارایه بر زیرساخت تلفن همراه است.
«نصرالله جهانگرد» در نخستین همایش ملی «معماری سازمانی ایران» در دانشگاه شهید بهشتی افزود: اکنون دولت همراه در کشور راه اندازی شده اما شمار محدودی به خدمات آن از طریق تلفن همراه دسترسی دارند.
به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم، دهم مردادماه در آیین رونمایی از مرحله نخست دولت الکترونیک گفت: ارایه خدمات مورد نیاز مردم به صورت الکترونیک تبعیض در دریافت خدمت و بی عدالتی را از بین خواهد برد.
محمود واعظی افزود: مزیت ارایه خدمات به صورت الکترونیک آن است که همگان در یک زمان و به یک نوع می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها