چرا رئیس امارات درمراسم تدفین مادرش حاضر نشد؟

چرا رئیس امارات درمراسم تدفین مادرش حاضر نشد؟
يکشنبه 8 بهمن 1396 - 21:10

غیبت «شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان » رئیس امارات عربی متحده در مراسم تدفین مادرش ، به شایعات درباره وضعیت نامعلوم وی دامن زد.

العالم - امارات

امروز ( یکشنبه ) خبری به نقل از شیخ خلیفه منتشر شد که طی آن مرگ مادرش و سه روز عزای عمومی در این کشور را اعلام کرد اما غیبت رئیس امارات در نماز میت و مراسم تدفین مادرش ، به گمانه زنی ها و شایعات مطرح درباره سرنوشت نامعلوم وی طی سال های اخیر دامن زد.

این در حالی است که در این مراسم شیخ محمد بن زاید آل نهیان ، برادر و جانشین رئیس امارات حضور داشت .

شیخ خلیفه طی بیش از سه سال گذشته هیچگاه در مناسبت های ملی ، سیاسی و خبری این کشور حضور نداشته است . طی این مدت رسانه های امارات هم فقط تصاویر قدیمی از وی را منتشر کرده اند.

گروهی عقیده دارند عدم حضور وی به دلیل بیماری است و برخی هم از کودتای شیخ محمد علیه او سخن می گویند. گروه دوم می گویند ؛ با وجود داشتن شرایط جسمی ناپایدار شیخ خلیفه ، شیخ محمد در یک کودتا برادرش را به اقامت اجباری در داخل کشور وادار کرده است.

طی سال های گذشته ، فعالان اماراتی در شبکه توییتر از حکومت ابوظبی خواستار روشن شدن وضعیت شیخ خلیفه، توضیح درباره علت غیبت او و اطلاع رسانی از وضعیت سلامتیش شدند که پاسخی به آنها داده نشد.

ایرنا -- خلیفه بن زاید آل نهیان 70 ساله، رئیس امارات و حاکم ابوظبی، فرزند زاید بن سلطان آل نهیان بنیانگذار امارات است که در سال 2004 و پس از درگذشت پدرش رئیس امارات و حاکم ابوظبی شد.

پربیننده ترین خبرها