ترکیه استفاده از تانک‌های آلمانی در عملیات عفرین را تائید کرد

ترکیه استفاده از تانک‌های آلمانی در عملیات عفرین را تائید کرد
سه شنبه 10 بهمن 1396 - 13:27

منابع آلمانی اعلام کردند که ترکیه استفاده از تانک‌های لئوپارد آلمانی در عملیات شمال سوریه را تائید کرده است.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، بر طبق اطلاعاتی که وزارت اقتصاد آلمان برای پارلمان فرستاده، دولت ترکیه  اعلام کرده که از تانک‌های لئوپارد 2 که از جانب آلمان در اختیار این کشور گذاشته شده، در عملیات شمال سوریه استفاده کرده است.

این در حالی است که افشای به کار گیری این تانک‌ها در ارتش ترکیه، انتقادهای فراوانی را در آلمان متوجه دولت این کشور کرده است و استفاده از این تانک‌ها در عملیاتی خارج از مرزهای (ترکیه) غیرقانونی اعلام شده است.

 ترکیه به عنوان یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، از سال 1990 تاکنون، 354 تانک لئوپارد 2 دریافت کرده است. شرط فروش آلمان به ترکیه این بود که آنکارا این تانک‌ها را به کشور دیگری نفروشد و یا در اختیار آنها نگذارد.

همچنین دولت آلمان به تازگی اعلام کرد که به علت عملیات نظامی ترکیه در منطقه عفرین سوریه، تحویل تسلیحات به آنکارا را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش فارس، ترکیه حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 16 ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

روز شنبه 20 ژانویه 2018 (30 دی ماه 96)، ترکیه روستاهای اطراف شهر عفرین در 60 کیلومتری شمال غرب حلب را گلوله باران کرد و همان روز ستاد مشترک ارتش ترکیه ساعت 17، رسما از آغاز عملیات به نام «شاخه زیتون» خبر داد و گفت که هدف این عملیات، برقراری امنیت در مرز و منطقه و نابود کردن تروریست‌های پ.ک.ک است.

دمشق نیز پیشتر با انتشار بیانیه‌ای هرگونه اقدام نظامی ترکیه و نقض حریم سوریه را محکوم کرده و به آنکارا هشدار داده بود.

پربیننده ترین خبرها