ادامه تجمع مصری ها در میادین

ادامه تجمع مصری ها در میادین
يکشنبه 14 خرداد 1391 - 06:11

تجمع مردم مصر در ميادين شهرهاي مختلف که از ديروز در اعتراض به حکم دادگاه جنايي در خصوص مبارک و فرزندان و همدستانش آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مردم پایتخت مصر از عصر دیروز با تجمع در میدان التحریر، خشم خود را از حکم دادگاه جنایی اعلام کردند.

دادگاه جنایی دیروز "حسنی مبارک" دیکتاتور مخلوع و "حبیب العادلی" وزیر اسبق کشور را به حبس ابد محکوم کرد.. البته دادگاه این دو نفر را در ارتباط با اتهام سوء استفاده از قدرت برای کسب مال تبرئه کرد.

این دادگاه همچنین فرزندان مبارک را در ارتباط با قضیه فساد مالی به بهانه گذشتن 10 سال از این قضیه تبرئه کرد. 6 تن از معاونان ارشد العادلی نیز به بهانه نبودن مدارک از اتهام قتل شهروندان تبرئه شدند.

دادگاه جنایی همچنین تأکید کرد که هیچ مدرکی برای اثبات هدف قرار گرفتن تظاهرکنندگان با گلوله نیروهای امنیتی و پلیس وجود ندارد.

در جریان انقلاب 25 ژانویه، بیش از 850 نفر کشته و هزاران نفر مجروح شدند.

تظاهرکنندگان در پایتخت مصر با اعتراض به حکم دادگاه جنایی، آن را گامی برای تبرئه مبارک در مرحله فرجام خواهی دانستند.

آنان همچنین درخواست کردند مبارک و همدستانش در میدان التحریر محاکمه شوند. برخی از تظاهرکنندگان نیز بر ضرورت ادامه تحصن در میدان التحریر تا زمان تشکیل دولت مدنی تأکید کردند.

"محمد مرسی" نامزد اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری به همراه "خالد علی" ، "حمدین صباحی"، و "عبدالمنعم ابوالفتوح" نامزدهای سابق این انتخابات دیروز به مردم در میدان التحریر پیوستند.

محمد مرسی حکم دادگاه جنایی را تمسخر آمیز دانست و خواستار محاکمه دوباره متهمان و ارایه مدارک لازم جهت قصاص و مجازات عادلانه آنها شد.

در استان "اسیوط" هزاران مصری دیروز با برگزاری تظاهرات گسترده، به روند محاکمه مبارک و همدستانش اعتراض کردند.

استان "اسکندریه" هم دیروز شاهد تظاهرات گسترده مردم برای درخوست محاکمه عادلانه مبارک و همدستانش و مجازات آنها بود.

دیروز پس از جلسه قرائت حکم، درگیری های شدیدی داخل و خارج از صحن دادگاه بین هواداران مبارک و شهروندان مصری روی داد.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها