اعلام جنگ آمریکا با ملت فلسطین

اعلام جنگ آمریکا با ملت فلسطین
جمعه 13 بهمن 1396 - 09:46

تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه، اقدام آمریکا مبنی بر قرار دادن نام اسمایل هنیه در لیست گروه‌های تروریستی را اعلام جنگ ضد تمام فلسطینی‌ها عنوان کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در مقاله‌ای در سایت اینترنتی رأی‌الیوم نوشت که اقدام ایالات متحده آمریکا مبنی بر قرار دادن نام اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در لیست گروه های تروریستی اعلام جنگ به ملت فلسطین و بستن تمامی درهای صلح به روی این ملت و کشاندن آنها به سمت سرخوردگی و ناامیدی است. این اقدام آمریکا همچنین باعث تشویق عناصر تندرو برای اجرای عملیات انتقام‌جویانه با رویکردهای خشونت‌طلبی و تروریستی است. این موضوع نشان می‌دهد که آمریکا حضور ما در روی کره زمین را نمی‌خواهد و می‌خواهد هویت و موجودیت ما را به صورت کامل از بین ببرد.

ما نمی‌دانیم جنبش محاصره شده و گرسنه نگه داشته شده حماس به همراه دو میلیون فلسطینی تحت حاکمیت این جنبش در نوار غزه چگونه می‌توانند صلح و ثبات خاورمیانه را تهدید کرده و روند سازش با اسرائیل را به هم بزنند. این چیزی بود که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا آن را مطرح کرد. این در حالی است که جنبش حماس تمامی اقدامات مقاومت خود را در داخل اراضی فلسطین اشغالی منحصر کرده و هرگز از زمان تاسیس آن تاکنون هیچ عملیات انتقام‌جویانه‌ای را ضد رژیم صهیونیستی و یا آمریکا -به عنوان حامی اصلی این رژیم - در خارج از سرزمین‌های اشغالی انجام نداده است. این در حالی است که قدرت انجام این کار را داشت. در طرف مقابل، رژیم صهیونیستی و سرویس‌های امنیتی آن نظیر موساد تعداد زیادی از عملیات‌های ترور را ضد عناصر و رهبران این جنبش در مناطق مختلف دنیا انجام داده‌اند که تازه‌ترین آنها تلاش برای ترور محمد حمدان با انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه صیدا در جنوب لبنان بود.

آمریکا با قرار دادن نام اسماعیل هنیه به عنوان یک فرد صلح طلب و معتدل در لیست گروه‌های تروریستی و لیست سیاه خود بین او و ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش و دیگر رهبران گروه‌های تندرو تساوی ایجاد کرده است.

عجیب اینجاست که اقدام آمریکا کمتر از یک سال بعد از آن صورت گرفت که جنبش حماس منشور خود را اصلاح کرد و تشکیل دولت فلسطینی در اراضی اشغالی سال 1967 را پذیرفت و توافق آشتی با جنبش را به امضا رساند و تمامی گذرگاه‌ها و ادارات دولتی در نوار غزه را به دولت فلسطین واگذار کرد. به نظر می‌رسد دولت آمریکا می‌خواهد این پیام را به آقای هنیه و حماس بدهد که ما نمی‌خواهیم شما معتدل باشید، بلکه می‌خواهیم شما تروریست تندرو شوید و سفارتخانه‌های اسرائیل را منفجر کرده و دیپلمات‌های آمریکایی در خارج از این کشور را ترور کنید. ما می‌خواهیم شما در صفوف مبارزان مقاومت عراق و سوریه ضد نیروهای آمریکا مبارزه کنید.

آمریکا فلسطینی‌ها را معتدل نمی‌خواهد. از دیدگاه آمریکا آنها یا باید تسلیم شده و در برابر برنامه‌های این کشور خاضع و خاشع باشند و کفش اشغالگران اسرائیلی را بوسه بزنند و شبانه روز برای نعمت اشغالگری و شهرک‌سازی اسرائیل و سرکوب و محاصره و اقدامات خفت بار آنها در موانع ایست و بازرسی خدا را شکر کنند، یا اینکه افرادی تندرو باشند که کمربندهای انفجاری با خود حمل می‌کنند و خود را در فرودگاه ها و ورزشگاه‌ها و اماکن گردشگری دنیا منفجر می‌کنند.

در این دوره آمریکایی، فلسطینی‌ها نباید اسرائیل را به عنوان دشمن خطاب کنند یا واژه مقاومت را بر سر زبان بیاورند و یا حتی جرأت انتقاد از شهرک‌سازی صهیونیستی داشته باشند یا بخواهند بین نژادپرستی رژیم صهیونیستی و موارد مشابه آن در جنوب آفریقا و مناطق دیگر مقایسه کنند و هر کسی که چنین رفتاری داشته باشد یک تروریست و یهودی ستیز و دشمن صلح و ثبات به شمار می‌رود.

به گزارش تسنیم، عطوان در مقاله خود می‌افزاید که آمریکا به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان که مهندسی توافق اسلو را برعهده داشت و هماهنگی‌های امنیتی برای حمایت از شهرک‌های صهیونیست‌نشین را دستاوردی مقدس برای خود می‌دانست، چه چیزی داده است؟ عباس کسی است که حتی از حق شخصی خود و خانواده‌اش برای بازگشت به شهر صفد زادگاه خود چشم پوشی کرد و به عنوان نماینده گردشگری دولت اشغالگر صهیونیست در محافل عرب و مسلمان برای سفر آنها به قدس اشغالی تبلیغ می‌کند. این در حالی است که حتی خود وی نمی‌تواند به زیارت مسجد الاقصی برود و در آنجا نماز بخواند.

آیا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نسبت به خدمات گسترده ای که محمود عباس در جلوگیری از مقاومت و انتفاضه فلسطین و همکاری های امنیتی با رژیم صهیونیستی داشت، پاداشی به وی داد؟ آیا به رسمیت شناختن شهر مقدس قدس به عنوان پایتخت ابدی و متحد دولت اشغالگر قدس را می‌توان بخشی از این پاداش قلمداد کرد؟ این در حالی است که مایک پنس معاون ترامپ اعلام کرد که سفارت آمریکا نیز به زودی به قدس اشغالی منتقل خواهد شد و قبل از پایان سال آینده این سفارتخانه افتتاح خواهد شد. این‌ها علاوه بر لغو کمک 65 میلیون دلاری سازمان امدادرسانی آوارگان سازمان ملل (آنروا) است که به گرسنه نگه داشتن 5.5 میلیون فلسطینی در اردوگاه‌های اراضی اشغالی، سوریه، اردن و لبنان منتهی خواهد شد.

ما از نژادپرستی رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان شکایت داشتیم، اما الان باید راهی برای مقابله با نژادپرستی آمریکا همراه با کینه و نفرت این کشور پیدا کنیم که می‌خواهند ما را از عرصه سیاسی و انسانی خارج کرده و نابود کنند.

این آمریکا است که امنیت و ثبات جهان را تهدید می‌کند، نه اسماعیل هنیه. این کشور به علت سیاست‌های  نژادپرستانه و کینه توزانه خود که در همراهی و همگرایی با ظلم و ستم اسرائیل قرار دارد و به دنبال خشونت است، دیگران را به ادامه کشتار در منطقه خاورمیانه تشویق کرده است. البته که این رویکرد زیاد طولانی نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها