هدف رژیم صهیونیستی از تهدید علیه لبنان چیست؟

هدف رژیم صهیونیستی از تهدید علیه لبنان چیست؟
جمعه 13 بهمن 1396 - 10:13

با وجود شدت گرفتن تهدید محافل نظامی و امنیتی اسرائیل علیه حزب الله و به طور کلی لبنان، اما اوضاع و تحولات جاری حاکی از این است که جنگی در کار نیست.

العالم - لبنان

پایگاه خبری العهد نوشت، اسرائیل تلاش دارد با تهدیدهای شدید علیه لبنان از جمله ارتش و دولتی که حزب الله در آن شرکت دارد، این پیام را ارسال کند که بر خلاف جنگ 2006 این بار فقط حزب الله هدف نیست بلکه لبنان به طور کلی در معرض خطر قرار دارد و تل آویو آماده است این کشور را به عقب و عصر حجر بازگرداند.

با اینهمه از نظرمنطقی وقتی طرفین تمایلی برای جنگ نداشته باشند، می توان گفت که جنگ نزدیک نیست.

با این وجود مسئولان سیاسی و نظامی اسرائیل تهدیدهای شدیدی را علیه لبنان آغاز کرده و هدف از آن را جلوگیری از ساخت کارخانه های تولید موشک ایران در خاک لبنان عنوان می کنند با این وجود اوضاع تغییری نکرده و تمایلی برای جنگ وجود ندارد.

هدف از این تهدیدها این است که اینگونه القاء شود جنگ نزدیک است و موشک های حزب الله خطرناک هستند، اما از جنگ خبری نیست زیرا در لبنان اوضاع تغییری نکرده و تا این لحظه نشانی از وجود کارخانه های ایرانی ساخت موشک در لبنان دیده نشده است.

نکته قابل توجه اینکه تلاش های اسرائیل علیه سوریه و حملات منسوب به آن در نقاط مختلف سوریه و نیز تهدید علیه لبنان یک هدف دارد و آن جلوگیری از نفوذ  ایران در سوریه و لبنان.

پربیننده ترین خبرها