اظهار نگرانی یک مقام صهیونیست

مصر از حملات اسرائیل به غزه حمایت نخواهد کرد

مصر از حملات اسرائیل به غزه حمایت نخواهد کرد
دوشنبه 15 خرداد 1391 - 06:10

رئيس پيشين سازمان اطلاعات و جاسوسي رژيم صهيونيستي، با بيان اينکه تل‌آويو تسليم خواسته‌هاي فلسطيني‌ها شده است، اعلام کرد مصر پس از مبارک به‌هيچ‌وجه از حملات جديد اسرائيل به نوار غزه حمايت نخواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت»، نوشت «إفرایم هلیوی» اعلام کرد ارتش اسرائیل به علت تحولات منطقه، از جمله تحولات مصر و سوریه، نمی‌تواند در نوار غزه آزادانه تحرک کند.
هلیوی با اشاره به اینکه اوضاع سیاسی- راهبردی منطقه بد‌تر شده است گفت مصر پس از مبارک به هیچ وجه از حمله اسرائیل به نوارغزه، چه به صورت علنی و چه غیرعلنی حمایت نخواهد کرد.
 رئیس سابق سازمان موساد تاکید کرد نتانیاهو به تغییر سیاستش و پذیرش شروط جنبش حماس در قالب قرارداد مبادله اسرا  مجبور شد. علاوه بر این، تسلیم اداره زندان‌های اسرائیل در برابر اعتصاب غذای اسرای فلسطینی نیز شکست دیگر آن بود.
وی افزود بر اساس برآورد‌های موجود، حماس شیوه مبارزاتی و توان نظامی‌اش را تغییر داده و بیشترین توجه‌اش را به مسئله دستیابی به سلاح‌های پیشرفته مانند موشک‌های دوربرد، کلاهک‌های جنگی بزرگ‌تر و دقیق‌تر متمرکز کرده است و پس از گذشت ۳ سال از جنگ غزه اهدافش را یکی پس از دیگری برآورده می‌کند.

پربیننده ترین خبرها