عربستان به زودی "هسته ای" می شود

عربستان به زودی
چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 05:10

ادعاي مقامات سعودي مبني بر خريد سلاح هسته اي در صورت دستيابي ايران به اين سلاح درحالي است که آنها همواره درقبال تأسيسات و فعاليتهاي نظامي هسته اي رژيم متجاوز صهيونيستي به صورت مطلق سکوت کرده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "رشاد أبوشاور" نویسنده و پژوهشگر عرب تأکید کرد: روزنامه تایمز به نقل از عضو خاندان سعودی حاکم بر عربستان اعلام کرد، در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته ای، برای امتلاک این سلاح وارد عمل می شود .. حال دراینجا این سئوال مطرح می شود که، عربستان سعودی درحالی که می داند رژیم صهیونیستی از اواخر دهه پنجاه، صدها سلاح هسته ای در زرادخانه های خود دارد؛ چرا اعلام نمی کند که قصد دارد به توانمندی هسته ای برسد؟!

ابوشاور در ادامه این مقاله در "القدس العربی" نوشت: ملتهای عرب همواره دو کشور عربستان و مصر را به دلیل تلاش نکردن برای دستیابی به توانمندی هسته ای جهت به چالش کشیدن زرادخانه های هسته ای اسرائیل مقصر می دانند؛ تسلیحاتی که با کمک تأسیسات فرانسوی "دیمونا" و همچنین کمک دولتهای مختلف آمریکا برای این رژیم فراهم شده است.

ابوشاور خاطرنشان کرد: انورالسادات با تأسیس جمهوری دوم، حکومتی برای دوستی با آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد کرد و حسنی مبارک نیز پس از او راهش را ادامه داد و مصر را کاملا ویران کرد؛ اکنون نیز افراد وابسته به مبارک درحال توطئه علیه انقلاب مردم مصر هستند تا این انقلاب را از اهداف اصلی خود منحرف کنند.

ابوشاور با اشاره به ثروت بی اندازه عربستان گفت: این ثروت و نعمت هیچ تأثیری بر مردم شبه جزیره عرب و یا کل اعراب نداشته و به جای آنکه عاملی برای پیشرفت کل اعراب باشد، بالعکس به عذاب و نقمتی برای آنها تبدیل شده است.

ابوشاور خاطرنشان کرد: نه کشور مصر بزرگ و نه عربستان که ثروت آن غارت شده؛ هیچکدام نتوانستند یک برنامه هسته ای مسالمت آمیز، نظامی و یا دفاعی هسته ای داشته باشند.

وی افزود: خبر روزنامه هاآرتص در سی ام مه گذشته درباره اظهارات "ملک عبدالله" شاه سعودی در دیدار "دنیس راس" نماینده آمریکا در سال 2009، مبنی بر اینکه "عربستان سعودی در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته ای برای امتلاک این سلاح اقدام خواهد کرد"، نه اطمینان بخش است، و نه از آن استقبال می شود زیرا این امر هرگز محقق نخواهدشد.

این نویسنده عرب اظهار داشت: هدف شاه سعودی دعوت و تشویق آمریکا برای حمله به ایران است؛ آمریکا بیشتر از هر طرف دیگر از اوضاع عربستان آگاه است و این اظهارات شاه سعودی را جدی نمی گیرد؛ عربستان چیپس تولید می کند و صادرات خرما دارد، و البته اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم این کشور چند نوع آب میوه نیز صادر می کند، البته نمی دانم عربستانی ها چگونه سیب به دست می آورند که آب میوه تولید کنند !! .. این تولیدات صرف نظر از چاه های عمیق نفت است که آمریکا تا آخرین قطره آن را در کنترل خود دارد، و عربها از استفاده از ثروتهای خود برای پیشرفت و ساختن کشورشان محرومند.

ابوشاور ادامه داد: این اظهارات شاه سعودی به معنای آن است که اسرائیل برای عربستان خطری به شمار نمی آید؛ بلکه ایران خطرناک است، بنابراین آمریکا باید این خطر نزدیک را از عربستان دور کند.

ابوشاور گفت: چند روز قبل رژیم صهیونیستی سومین زیردریایی دلفین را از آلمان تحویل گرفت؛ بر اساس اظهارات یک مسئول آلمانی این کشور تصمیم دارد چهارمین زیردریایی را نیز تحویل اسرائیل دهد و خود آلمان 135 میلیون یورو از هزینه ساخت این زیردریایی را برعهده گرفته است! .. از سوی دیگر رییس جمهور آلمان هفته گذشته به رام الله سفر کرد و پس از آن به یکی از روستاهای نابلس رفت و در آنجام مدرسه ای که یک سازمان آلمانی آن را تأسیس کرده افتتاح کرد؛ سران تشکیلات خودگردان نیز در مقابل از رییس جمهوری آلمان به دلیل حمایت از ملت فلسطین در ساخت کشورش قدردانی کردند!!

ابوشاور تأکید کرد: این زیردریایی های آلمان برای حمل کلاهکهای هسته ای ساخته شده اند .. این 4 زیردریایی با حمل موشکهای هسته ای که هدف از ساخت آنها ویران کردن بسیاری از شهرهای عربی و یا ایرانی در خاورمیانه است، از مدیترانه عبور خواهند کرد، و خطری دائمی باقی خواهد ماند.

ابوشاور ادامه داد: آیا آمریکا به عربستان اجازه خواهد داد که حتی به توانایی های هسته ای مسالمت آمیز دست یابد؟ .. همانطور که برخی از روزنامه نگاران عربستانی نوشته اند، این کشور هیچگاه وارد مسابقه تسلیحات هسته ای نمی شود، زیرا ریاض در وضعیت جنگی با اسرائیل قرار ندارد، و مقامات سعودی هیچگاه طی 50 سال گذشته درباره سلاح هسته ای که در چند مایلی خاک عربس

پربیننده ترین خبرها