رییس جمهور عراق با سلب اعتماد مالکی موافقت نکرده

رییس جمهور عراق با سلب اعتماد مالکی موافقت نکرده
چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 07:26

درپي تشديد تبليغات منفي و مشکوک عليه نخست وزير عراق به هدف برکناري دولت، رييس جمهور اين کشور اعلام کرد که هيچ نامه اي را براي سلب اعتماد از "نوري مالکي" امضا نکرده؛ رهبر جريان صدر نيز تأکيد کرد که هيچ درخواستي را مبني بر همه پرسي براي سلب اعتماد از مالکي مطرح نکرده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دفتر جلال طالبانی در بیانیه ای اعلام کرد: رسانه ها در برهه اخیر در حال انتشار خبرهایی متناقض به نقل از منابع مجهول هستند .. این رسانه ها در حال انتشار اطلاعاتی نادرست در خصوص موضع رییس جمهوری درقبال مسأله سلب اعتماد از نخست وزیر است".

سایت براثا افزود: بر اساس بیانیه دفتر طالبانی، خبر منتشر شده در روزنامه "المدی" کاملا نادرست است، و طالبانی پس از دریافت نامه ای از فراکسیون های پارلمانی و فهرست اسامی نمایندگانی که خواستار سلب اعتماد از مالکی شده اند، کمیته ای را برای بررسی امضاهای نمایندگان تشکیل داده است.

در همین راستا، "مقتدی صدر" رهبر جریان صدر عراق نیز خبرهای منتشر شده مبنی بر درخواست برگزاری همه پرسی جهت سلب اعتماد از مالکی را رد کرد و گفت : خواستار همه پرسی نشده است، بلکه گفته است که "در صورت فراهم شدن شرایط برای این امر، مانعی در برگزاری همه پرسی نمی بیند".



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها