عضو هيئت موسسان كميته هاي مردمي يمن:

یمنی ها سرزمینشان را از عربستان پس می گیرند

یمنی ها سرزمینشان را از عربستان پس می گیرند
يکشنبه 21 خرداد 1391 - 05:40

عضو هيئت موسسان كميته هاي مردمي يمن با اشاره به اينکه علي عبدالله صالح ديکتاتور پيشين يمن، سرزمين هاي اين کشور در جنوب را به عربستان فروخت تا تحت سلطه آل سعود در قدرت بماند، تاکيد کرد که مردم يمن سرزمين هاي خود را فراموش نخواهند كرد و آن را باز پس مي گيرند.

"نايف الشرعبي"روز یکشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم در دمشق با اشاره به تاسیس رژیم آل سعود به دست و در خدمت انگلیسی ها در منطقه،گفت: اين رژيم از دهه 30 گسترش يافت و عسير، نجران و جيزان را گرفت تا اينكه رژيم علي عبدالله صالح روي كار آمد و در مقابل فروش مناطقي به آل سعود ميليون ها دلار پول گرفت و آل سعود ماندن او را در حكومت تضمين كرد.

عضو هيئت موسسان كميته هاي مردمي يمن، افزود:رژيم عربستان تنها با تحت سلطه درآوردن يمن آرام مي گيرد. ریاض با شخصيت هاي با نفوذ در يمن ارتباط برقرار کرده و پول و سلاح در اختيار آنها مي گذارد.

الشرعبي با بيان اينكه  عربستان با همه جنبش هاي ملي و انقلابي كه خواستار عسير و نجران شده اند مبارزه كرده است، تاكيد كرد که مردم يمن سرزمين هاي خود را هرگز فراموش نخواهند كرد و قطعا روزي خواهد رسيد كه اين سرزمينها را بازپس بگيرند.

وي افزود: يمني ها در دهه 70 قرن گذشته از سرزمينهايی كه يمن جنوبي ناميده مي شد از راه زميني به كشور امارات سفر مي كردند، اما بعد از اينكه علي عبدالله صالح سرزمينهاي يمن را به آل سعود فروخت ديگر خط مرزي با امارات وجود ندارد.

عضو هيئت موسسان كميته هاي مردمي يمن تصريح كرد: ادامه وضعيت داخلي ناآرام در يمن به نفع آل سعود است و بازپس گيري سرزمينهاي غصب شده يمني را به تاخير مي اندازد.

وي تاكيد كرد: همه توافقنامه هايي كه علي عبدالله صالح با عربستان درباره فروش سرزمين هاي يمني امضا كرده باطل است زيرا به همه پرسي گذاشته نشده است.

الشرعبي درباره تلاش هاي عربستان براي ادامه ناآرامي ها از طريق استقرار القاعده در جنوب يمن و فتنه انگيزي و گرسنه نگه داشتن مردم و سرگرم كردن آنها به مسائل جزئي به منظور ناكام گذاشتن جنبشي كه خواستار بازپس گيري اين سرزمينها است، هشدار داد و گفت: هيچ رژيمي در جهان اجازه ندارد سرزمينهاي كشورش را بدون برگزاري همه پرسي مردمي بفروشد. 

بر اساس پیمان طایف در سال 1934 سه استان نفت خیز عسیر، نجران و جیزان یمن در کنترل عربستان سعودی قرار گرفته است.

28/س17:05

 

 



پربیننده ترین خبرها