وزیر خارجه قطر خطاب به عربستان:

اختلاف با ایران با گفت‌وگو حل می‌شود نه جنگ

اختلاف با ایران با گفت‌وگو حل می‌شود نه جنگ
يکشنبه 22 بهمن 1396 - 11:48

وزیر خارجه قطر با اتهامات عربستان به کشورش درباره حمایت از تروریسم را رد کرد و خطاب به عربستان گفت که اختلافات با ایران از راه گفت‌وگو قابل حل است نه از راه جنگ.

العالم - قطر

«محمد بن عبدالرحمن» وزیر امور خارجه قطر در گفت‌وگویی با شبکه خبری «سی.ان.ان»، در واکنش به انتقادهای عربستان و برخی کشورهای عربی اعلام کرد که کشورش با ایران «خیلی دوست» نیست و دوحه خواستار صلح برای کل منطقه است.

پیشتر وزیر خارجه قطر در جلسه‌ای در اتحادیه عرب در واکنش به انتقادهای عربستان در خصوص رابطه با ایران گفته بود که ایران کشوری شریف است و قطر ایران را کشور و همسایه‌ای مهم می‌داند. این موضع دوحه سبب انتقادهای شدید عربستان و متحدانش علیه قطر شد. 

محمد بن عبدالرحمن گفت: ما خیلی ابراز دوستی نمی‌کنیم در قبال ایران بلکه خواستار تحقق صلح برای کل منطقه هستیم. ما با ایران مرز داریم همانطور که با عربستان مرز داریم. ما اختلافاتی داریم درباره سیاست‌های ایران. ما با ایران حوزه مشترک نفتی و بزرگ‌ترین میدان گازی مشترک را داریم.

به گفته این مقام قطری، «اختلافات و کشمکش‌ها میان ما در منطقه، با گفت‌وگو حل می‌شود نه در میدان جنگ؛ آمریکا بخوبی می‌داند و شراکت با قطر در حوزه مبارزه با تروریسم را به رسمیت شناخته است. ما گفت‌وگوهای راهبردی انجام دادیم که بروشنی نشان می‌دهد که قطر شریکی مهم در مبارزه با تروریسم است و آمریکا این نقش (دوحه) را به رسمیت شناخته است. 

پربیننده ترین خبرها