جزئیات حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور

جزئیات حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 10:38

نیروهای هم پیمان ارتش سوریه موسوم به «صیادان داعش» اعلام کردند که حملات اخیر آمریکا به آنان در دیرالزور در حمایت از داعش و کُردها بوده و از امروز دیگر این دو گروه برای آنان هیچ تفاوتی نخواهند داشت.

العالم _ سوریه

19 بهمن ماه جاری بود که منابع خبری از حمله ائتلاف آمریکا به نیروهای همپیمان ارتش سوریه در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

در جریان حملات مذکور، بیش از 100 تن از نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در شرق رود فرات کشته شدند.

ائتلاف آمریکا هم در خصوص این تجاوز آشکار مدعی شد که این حمله در دفاع از نیروهای موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بوده است.

«فرانتز کلینتسوریچ» معاون رئیس کمیته امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه در واکنش به این حمله تأکید کرد که چنین اقدامی از سوی ائتلاف بین‌المللی آمریکا همسو با قوانین بین‌المللی نیست و بدون شک، تجاوزی بی‌سابقه است.

اما نیروهای موسوم به «SIS Hunter» یا صیادان داعش امروز دوشنبه 23 بهمن ماه درباره جزئیات بیشتر این تجاوز آمریکا بیانیه ای منتشر کردند.

به گزارش روزنامه الوطن سوریه، این نیروها تأکید کردند که در هفتم فوریه جاری (18 بهمن) اطلاعاتی دریافت کردند که از حضور گروههای وابسته به داعش در نزدیکی شهرک «الصوره» حکایت داشت؛ شهرکی که در تسلط نیروهای دموکراتیک قرار دارد.

بر اساس این اطلاعات، گروههای وابسته به داعش تصمیم داشتند به سمت شهرک «خشام» که در کنترل ارتش سوریه قرار داشت، حرکت کنند و این مسئله سبب شد که صیادان داعش دست به تحرک زده و از رود فرات به سمت واضع ارتش سوریه عبور کنند تا با حمله احتمالی داعش مقابله کنند.

در این بیانیه آمده است، نیروهای حاضر در منطقه خشام تحرکات و جنگ افزارهای سنگین داعش را که در مناطق تحت تسلط کٌردها وجود داشت، رصد و مشاهده کردند که در شرق این منطقه در حال تحرک است و در منطقه مذکور به مواضع ارتش سوریه حمله کردند و صیادان داعش نیز به کمک ارتش سوریه شتافتند.

به گزارش وبگاه خبری مراسلون، در پی این مسئله بود که درگیری‌های شدیدی صورت گرفت و سبب شد که تروریستهای داعش به سمت میدان گازی «کونیکو» که در تسلط نیروهای دموکراتیک قرار داشت، عقب‌نشینی کنند.

پس از اینکه داعش مجبور به عقب نشینی شد، خمپاره و موشکهای جنگنده های آمریکا یکی پس از دیگری مواضع ارتش سوریه را به صورت بی وقفه هدف گرفت و عقب نشینی داعش و نیروهای دموکراتیک را پوشش داد.

صیادان داعش اعلام کردند که در پی حملات آمریکا بیش از 20 نفر از نیروهای خود را از دست دادند و شمار زیادی از نیروهای ارتش سوریه نیز کشته شدند.

در پایان این بیانیه آمده است: «اعلام میکنیم که نیروهای دموکراتیک مسئول شهادت نیروهای ما و نیروهای سوریه هستند. آنان با داعش علیه هویت و ملت سوریه دست به توطئه زدند و این عروسک دیگر ابزاری برای اشغال هر چه بیشتر اراضی سوریه نیست. از امروز، دیگر برای ما عناصر داعش و نیروهای کُرد هیچ فرقی با هم ندارند و هر دو تروریستی هستند. لذا به آنان حمله خواهیم کرد و همان گونه که افراد مسلح داعش را در سراسر خاک سوریه صید میکنیم، آنان را نیز صید خواهیم کرد».

ستون فقرات گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه را کُردهایی تشکیل میدهند که تحت حمایت آمریکا قرار دارند و بارها پس از توافق با داعش، توانستند بر مناطق مختلفی از سوریه مسلط شوند.

صیادان داعش نیز نیروهای روسی و سوری هستند که برای عملیات علیه داعش و کشتن عناصر این گروه آموزش دیده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها