انگلیس از تجاوز اسرائیل به خاک سوریه حمایت کرد

انگلیس از تجاوز اسرائیل به خاک سوریه حمایت کرد
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 10:24

وزیر خارجه انگلیس از تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه دفاع کرد و آن را حق این رژیم برای دفاع از خودش توصیف کرد.

العالم - اروپا

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس ضمن حمایت از تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه ادعاهای اثبات‌نشده قبلی علیه ایران را تکرار کرده است.

جانسون، در بیانیه‌ای روز دوشنبه گفت: «درباره اقدامات ایران که با تلاش‌ها جهت دستیابی به فرایند صلح اصیل فاصله دارند، نگران هستیم.»

دیپلمات ارشد انگیس در بخش دیگری از این بیانیه از دولت روسیه خواسته از نفوذش برای فشار بر ایران و نیروهای هم‌پیمان آن استفاده کند. 

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه مدعی شد یک پهپاد ایرانی که وارد آسمان فلسطین اشغالی شده بود را رهگیری و ساقط کرده است. ایران این ادعا را رد کرده و دولت سوریه گفته پهپاد مورد اشاره صهیونیست‌ها یک پهپاد شناسایی متعلق به این ارتش عربی و در جال جمع‌آوری اطلاعات از گروه‌های تروریستی بوده است. 

در پی این حادثه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در سوریه حمله کردند که به سرنگونی یک جنگنده اف‌16 این رژیم در نزدیکی «الجلیل» در جولان، بر اثر آتش پدافند هوایی سوریه منجر شد. 

وزیر خارجه انگلیس، اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را «حق دفاع از خود» توصیف کرده و از آن حمایت کرده است: «انگلیس از تحولات در مرز اسرائیل با سوریه نگران است. ما از حق اسرائیل برای دفاع از خودش در برابر تجاوز به سرزمین‌هایش حمایت می‌کنیم.»

پربیننده ترین خبرها