درخواست عجیب نخست وزیر بحرین

درخواست عجیب نخست وزیر بحرین
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 15:22

هماهنگ كننده طرح ملي حمايت از انقلاب و پايداري بحرين، با تاکيد بر اينکه مردم بحرين هيچ اعتمادي به رژيم آل خليفه ندارند، درخواست نخست وزير آل خليفه براي اعتماد سازي ميان اين دو طرف و فراموش كردن گذشته را عجيب دانست.

"محمد الشهابي" روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: رژيم آل خليفه به هيچ ارزش و اصول اخلاقي پايبند نيست، و همه رشته ارتباط خود با ملت را بريده است .. این رژيم به هيچ يك از وعده ها، توافقات و قوانین پايبند نيست.

وی افزود: آل خليفه ملت را به مذاكرات جديد فرامي خواند، در حالي كه به درخواست آمريكا در اين مذاكرات نيز جدي نخواهد بود.

الشهابي خاطرنشان کرد: آل خليفه و آمريكا و عربستان اشغالگر مي خواهند قدرت در دست آل خليفه باقي بماند؛ همه آنها مخالف اين موضوع هستند كه ملت بحرین سرنوشت خود را به دست خود تعيين كند؛ در حالي تعيين سرنوشت یک حق قانوني است.

الشهابی گفت: همه پرسي شعار بسيار خوبي است ولي ما از اين نگران هستيم كه درخواست برگزاري همه پرسي بدون تأمل و تفكر ارائه شود و عواقب بسيار خطرناكي داشته باشد زيرا بايد تحولات كنوني بحرين را از جمله " تركيب جمعيتي ، اعطاي تابعیت بحريني به خارجي ها با اهداف سياسي و احتمال دست بردن رژيم به نتايج همه پرسي " در نظر گرفت .

 الشهابي تأکید کرد: با توجه به شرایط فعلی نبايد مساله همه پرسي مطرح شود، زيرا ممكن است رژيم در نتايج آن دست ببرد و اعتراض مخالفان به نتايج همه پرسي نيز سودي نداشته باشد لذا بايد مساله حق تعيين سرنوشت را مورد توجه قرار داد، و همه پرسي را فراموش كرد .

 

14:46.11



پربیننده ترین خبرها