جزئیات مشاهده آنفولانزای پرندگان در تهران

جزئیات مشاهده آنفولانزای پرندگان در تهران
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 09:36

رییس اداره محیط زیست تهران گفت: طی سه هفته گذشته در مورد تلفات ناشی از آنفلوانزای پرندگان در دریاچه خلیج فارس تهران ثبت شده است که پس از بررسی ها آنفلوانزای پرندگان در آن تایید شده است.

العالم _ ایران 

 محمد حسین بازگیر، رییس اداره محیط زیست تهران گفت: آنفولانزای پرندگان در دریاچه خلیج فارس تهران مشاهده شده است.

محمد حسین بازگیر گفت: طی سه هفته گذشته در مورد تلفات ناشی از آنفلوانزای پرندگان دردریاچه خلیج فارس تهران ثبت شده است. دو پرنده آب زی از گونه کاکایی تلف شده بودند که پس از بررسی ها آنفلوانزای پرندگان در آن تایید شده است.

وی هشدار داد: از شهروندان درخواست می کنیم از هر گونه ارتباط با پرنده های وحشی، شهری و به ویژه پرنده های مهاجر خودداری کنند. همچنین در صورت مشاهده لاشه های مشکوک پرندگان از دست زدن به آن پرهیز و موارد را به محیط زیست تهران اطلاع دهند. 

رییس اداره محیط زیست تهران با اشاره به افزایش کنترل زیستگاه ها گفت: گشت ها در محل هایی مانند آبگیر، رودخانه و محل حضور پرندگان شدت پیدا کرده و کلیه اقدامات برای حفاظت، کنترل و پیشگیری در دستور کار قرار گرفته است. همچنین به مراجع دیگر نیز شرایط اعلام شده است.

بازگیر با تاکید بر هشدارها گفت: درباره هرگونه تماس فیزیکی با پرندگان به ویژه لاشه آنها هشدار می دهیم. بیماری پر ریسک و خطرناکی است و مردم باید هشدارها را جدی بگیرند.

میزان

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها