در دیدار با ظریف؛

امیر کویت از نقش ایران در ثبات اقتصادی عراق قدردانی کرد

امیر کویت از نقش ایران در ثبات اقتصادی عراق قدردانی کرد
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 16:34

امیر کویت نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش و کمک به ثبات و توسعه اقتصادی عراق را حائز اهمیت دانست و از آن قدردانی کرد.

العالم - ایران / سیاسی

«شیخ صباح احمد جابرالصباح» امروز- چهارشنبه- در دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که همه مشکلات و اختلافات میان کشورهای منطقه با گفت وگو و تدبیر دولت های منطقه حل و فصل شود.

تقدیر ظریف از میانجی گری کویت در بحران های کنونی منطقه

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی بازسازی عراق به کویت سفر کرده است، در دیدار شیخ صباح احمد جابرالصباح امیر کویت، تلاش های وی برای میانجی گری در بحران های کنونی منطقه را قابل تقدیر و توصیف دانست و ابراز امیدواری کرد که این تلاش ها به نتیجه مطلوب برسد.

طرفین همچنین بر ضرورت گسترش روابط دو جانبه و افزایش تماس های مستقیم میان مسئولین عالی رتبه دو کشور تاکید کردند.

کنفرانس بین المللی بازسازی عراق به مدت سه روز با مشارکت فعالان بانکی تجار و مقامات سیاسی نزدیک به 50 کشور جهان در کویت در حال برگزاری است و محمدجواد ظریف عصر روز گذشته در صدر یک هیات سیاسی و اقتصادی عازم این کشور شد و قرار است در این کنفرانس سخنرانی کند. 

ظریف همچنین در حاشیه این کنفرانس با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «شیخ صباح الخالد الصباح» همتای کویتی خود دیدار و در خصوص مهمترین مسائل منطقه غرب آسیا گفت و گو کرد.

پربیننده ترین خبرها