دیدار مرکل با ییلدریم با هدف بهبود روابط آلمان و ترکیه

دیدار مرکل با ییلدریم با هدف بهبود روابط آلمان و ترکیه
پنج‌شنبه 26 بهمن 1396 - 21:14

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با امید به اینکه روابط دوستانه میان آلمان و ترکیه پس از بیش از یک سال تنش، دوباره از سر گرفته شود، پنجشنبه با بینعالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه دیدار کرد.

العالم - اروپا

انتظار بسیار بالایی وجود دارد که سفر ییلدیریم به آلمان، تحول بزرگی در پرونده دنیز یوسل، خبرنگار آلمانی - ترکیه ای ایجاد کند. یوسل از یک سال پیش به اتهامات مربوط به تروریسم بازداشت شده است.

روابط میان دو کشور از زمان کودتای شکست خورده سال 2016 در ترکیه، به سرعت وخیم شده است.

دولت آلمان مدعی شده است که شش شهروند آلمانی برای آنچه دلایل سیاسی نامیده است، در ترکیه زندانی هستند. ترکیه نیز آلمان را به مخفی کردن برخی از عوامل اصلی کودتای شکست خورده ترکیه متهم کرده است.

یوسل، خبرنگار چهل و چهار ساله روزنامه دای ولت (Die Welt) که تابعیت دوگانه آلمانی - ترکیه ای دارد، مهمترین پرونده به شمار می رود. او دقیقا یک سال پیش در استانبول بازداشت و هنوز به طور رسمی متهم نشده است.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، ییلدریم روز پنجشنبه با اشاره به پرونده یوسل به خبرنگاران ترکیه ای گفت: «من فکر می کنم که به زودی تحولاتی صورت خواهد گرفت.» وی همچنین تاکید کرد پرونده یوسل به دادگاه های ترکیه مربوط می شود و دولت ترکیه نقشی در آن ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها