محققان دانشگاه تورنتو پیش‌بینی کردند؛

سرنوشت خودرو تسلا در فضا

سرنوشت خودرو تسلا در فضا
يکشنبه 29 بهمن 1396 - 16:36

خودرو الون ماسک که به تازگی به فضا ارسال شده و بخشی از آزمایش موشک اسپیس ایکس بوده براساس تحقیق محققان دانشگاه تورنتو در نهایت با زمین یا زهره برخورد خواهد کرد.

العالم - گوناگون

یک استاد فیزیک دانشگاه "تورنتو"(U of T Scarborough) اظهار کرد: خودروی تسلا در نهایت با زمین و یا ونوس برخورد خواهد کرد، اما احتمال وقوع این مورد حتی طی یک میلیون سال آینده بسیار پایین است.

این خودرو به عنوان بخشی از محموله آزمایشی موشک فالکون هوی در 6 فوریه به فضا فرستاده شده است. در حالی که پروازهای آزمایش موشک معمولا دارای بارهای ساختگی هستند الون ماسک بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس به جای محموله ساختگی "تسلا رودستر"(Tesla Roadster) شخصی خود را با این موشک به فضا فرستاد.

هرچند این عملکرد تبلیغاتی است چون خودرو هیچ ابزار علمی ندارد، اما در حال حاضر در طبقه‌بندی جسم نزدیک به زمین جای گرفته است. به این معنی که در فهرست آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا همراه با اشیا دیگر که به طور نسبی نزدیک به زمین هستند قرار گرفته است.

این گروه با استفاده از شبیه‌سازی‌های مختلف توسط نرم‌افزار پیچیده‌ای که قابلیت جستجوی حرکت اشیا در فضا را دارد اعلام کردند: احتمال برخورد خودروی تسلا با زمین و زهره طی یک میلیون سال آینده به ترتیب 6 و 2.5 درصد خواهد بود.

همچنین محققان مشخص کردند که اولین نزدیک شدن تسلا به ما در سال 2091 زمانی که چند صد هزار کیلومتر را طی کرده باشد خواهد بود.

در حال حاضر این خودرو بر روی مدار مریخ و زمین است. به این معنی که در مسیر بیضوی حرکت می‌کند که بارها و بارها آن را فراتر از مریخ برده و سپس دوباره از سمت خورشید به زمین برمی‌گردد. مدار این خودرو با گذشت زمان وابسته به برخورد با زمین است، چون هرگونه تغییر کوچک در مسیر آن می‌تواند تاثیر زیادی بر مدار خودرو داشته باشد.

مسیر تسلا را می‌توان برای سال‌ها پیش‌بینی کرد، ولی پس از صدها سال و نزدیک شدن به زمین امکان پیش‌بینی دقیق مدار آن غیرممکن است. با این حال با مطالعه تعداد زیادی از شبیه سازی‌های مداری محققان توانستند با توزیع آماری نتایج احتمالی بالا را به دست آورند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها