انتقاد از سیاست های آمریکا در قبال سوریه در نشست والدای مسکو

انتقاد از سیاست های آمریکا در قبال سوریه در نشست والدای مسکو
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 18:26

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان گفت که کارشناسان بسیاری در نشست بین المللی والدای مسکو از اقدام های آمریکا در سوریه، انتقاد کردند.

العالم ـ اروپا

سید محمدکاظم سجادپور عضو هیات عالیرتبه همراه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نشست باشگاه سیاسی والدای، خاطرنشان کرد، دیدگاه های مختلف درباره وضعیت سوریه و این موضوع که برای حل مسائل این کشور چه کارهایی می شود انجام داد، در این نشست بررسی شد.
این مقام وزارت امور خارجه افزود: روند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه و بازسازی این کشور، از موضوع های مطرح در اجلاس والدای بود. 
سجادپور در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان تفسیرهای متعددی درباره حل مسائل سوریه داشتند و نتیجه آن شد که راه حل سیاسی برای بحران سوریه، باید جدی گرفته شود. 
رئیس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه گفت: نکته قابل توجه دیگر در بحث های پنل تخصصی سوریه در نشست باشگاه والدای مسکو، انتقاد از اقدام های آمریکا در سوریه بود که شرایط را در این کشور دشوار کرده است.
چهاردهمین کنفرانس بین المللی والدای 2018 با عنوان اصلی «روسیه در خاورمیانه: بازیگری در همه حوزه ها» امروز (دوشنبه) با حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، رسما فعالیت خود را در هتل اینترکنتیننتال مسکو آغاز کرد. 
اندیشمندان و مقام های حدود 30 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، در این کنفرانس شرایط دوره پساداعش در سوریه، چشم انداز درگیری های فلسطین و رژیم صهیونیستی، بررسی شرایط یمن، سازوکارهای کمک به لیبی، مسائل کردها، نقش روسیه و ایران در منطقه خاورمیانه و راه های کاهش تنش های منطقه ای را در قالب هشت پنل مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد. 
باشگاه گفت وگوی والدای از مهم ترین و معتبرترین موسسات و اندیشکده های روسیه در سطح جهانی است که همه ساله نشست های بین المللی با حضور اندیشمندان و مقام های بلندپایه کشورهای جهان در باره موضوعات مختلف و مهم بین المللی برگزار می کند. 

پربیننده ترین خبرها