رایزنی تلفنی پوتین و اردوغان درباره «ادلب» سوریه

رایزنی تلفنی پوتین و اردوغان درباره «ادلب» سوریه
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 19:26

رئیس‌جمهور ترکیه با همتای روس خود درباره روند ایجاد مراکز دیده بانی و بازرسی در ادلب سوریه و همچنین مقابله با تروریسم تلفنی رایزنی کرد.

العالم ـ ترکیه

در حالی که رایزنی‌های دیپلماتیک درباره سوریه ادامه دارد، رویترز به نقل از یک منبع ترکیه ای از تماس تلفنی روسای جمهور ترکیه و روسیه درباره این کشور خبر داد.

رویترز به نقل از یک منبع در دفتر رجب طیب اردوغان  خبر داده که رئیس‌جمهور ترکیه و همتای روس او درباره فرایند ایجاد مراکز ده یدبانی و بازرسی در شهر «ادلب» سوریه صحبت کرده اند.

گفته می شود که رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین همچنین بر عزم ترکیه و روسیه برای مقابله مشترک با تروریسم و تحولات اخیر در «ادلب» و «عفرین» تاکید کردند.

این خبر در حالی منتشر شده که پیش از این، برخی منابع خبری معارض سوری از تدارکات ترکیه برای ایجاد مراکز دیده بانی و بازرسی در استان ادلب سوریه خبر داده بودند.

در همین ارتباط، یک منبع که خواست نامش فاش نشود، از سفر یک هیأت نظامی وابسته به ارتش ترکیه به استان ادلب سوریه که تحت اشغال تروریست‌های جبهه النصره قرار دارد، خبر داده بود.

به گزارش فارس، در جریان مذاکرات صلح سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان، توافق شد که تحت نظارت کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، مناطق کاهش تنش در استان‌های ادلب، لاذقیه، حماه و حلب ایجاد شود.

هدف این مناطق کاهش تنش، نظارت بر تداوم آتش‌بس سراسری در سوریه، فراهم کردن شرایط مناسب انسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه و همچنین هموار کردن راه بازگشت آوارگان سوری به وطن عنوان شده است.

بر اساس توافقات انجام شده، ترکیه موظف است 12 پست دیدبانی از شمال تا جنوب منطقه کاهش تنش در ادلب ایجاد کند.

شبکه «سی‌ان‌ان تُرک هم از تهدید دمشق توسط رئیس‌جمهور ترکیه خبر داده و گفته که اردوغان هشدار داده دولت سوریه در صورت حصول توافق با یگان‌های مدافع خلق علیه ترکیه در عفرین، با عواقب بدی روبرو خواهد شد.

 

پربیننده ترین خبرها