نگرانی ناتو از کمبود تجهیزات در ارتش آلمان

نگرانی ناتو از کمبود تجهیزات در ارتش آلمان
سه شنبه 1 اسفند 1396 - 11:38

آلمان برای برطرف کردن کمبود تجهیزات ارتش تحت فشار زیادی قرار گرفته است، کشورهای عضو ناتو نگرانند این مساله آمادگی آلمان را در شرایطی که برلین برای به دست گرفتن فرماندهی نیروهای واکنش سریع ناتو آماده می‌شود، به شدت کاهش دهد.

العالم - اروپا

رویترز گزارش داد؛ کشورهای عضو به صورت دوره‌ای ریاست نیروهای ضربت مشترک واکنش سریع ناتو در شرق اروپا را به عهده می‌گیرند. اهمیت این منطقه در بحبوحه نگرانی‌هایی درباره فعالیت‌های ارتش روسیه از جمله حمایت از جدایی‌طلبان در شرق اوکراین افزایش یافته و به سطحی رسیده است که پیشتر در دوران جنگ سرد دیده شده بود.

قانونگذاران آلمانی و متحدان ناتو از روند کند پیشرفت در آمادگی‌های نظامی در پرجمعیت‌ترین کشور اروپا و قطب اقتصادی جهان نگرانند و برخی از مهمترین سیستم‌های تسلیحاتی آن تنها ۴۰ درصد آمادگی دارند. یک دیپلمات ناتو می‌گوید: سطوح آمادگی آلمان یک نگرانی جدی است.

ینس فلوسدورف، سخنگوی وزارت دفاع آلمان گفت: تجهیزاتی که برای نیروهای واکنش سریع ناتو احتیاج است تا اوسط سال می‌رسد و ارتش آلمان زمانی که ریاست دوره‌ای کنترل این نیروها را در ۲۰۱۹ به دست بگیرد، به تمام وظایفش عمل خواهد کرد.

این نیروهای واکنش سریع موسوم به وی‌جی‌تی‌اف شامل ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ سرباز است که در صورت وقوع بحران می‌توانند ظرف چند روز مستقر شوند. اما فلوسدورف می‌گوید ارتش آلمان نگران کمبود تانک‌ها و سایر ادوات نظامی خصوصا زره و جلیقه ضد گلوله است. او در کنفرانس خبری هفتگی به خبرنگاران گفت، وزارت دفاع آلمان قصد دارد این رویه را که حاصل چندین سال کاهش بودجه نظامی است و تا ۲۰۳۰ هم ادامه دارد، تغییر دهد اما این زمانبر است.

اورسولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان در زمان روی کار آمدن در چهار سال پیش وعده داد تا این شکاف را پر کند و بودجه‌های نظامی اکنون دوباره رو به رشد رفته‌اند اما این رشد کند است. با این حال گاه گزارش‌هایی درباره ادامه کمبودها در ارتش آلمان وجود دارد.

در همین حال منتقدان توانایی آلمان برای ریاست دوره‌ای بر نیروهای واکنش سریع ناتو را زیر سوال بردند چرا که پیشتر یک گزارش فاش شده نشان داد کمبود تجهیزات شدیدی در آن دسته از یگان‌های ارتش آلمان وجود دارد که نیروهای ناتو را رهبری خواهند کرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها