با اشاره به عملیات ترکیه در «عفرین»؛

لاوروف بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد

لاوروف بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد
سه شنبه 1 اسفند 1396 - 17:04

وزیر خارجه روسیه مخالفت مسکو با مواضع آمریکا در قبال کُردها را تکرار و با اشاره به عملیات ترکیه در «عفرین»، بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

العالم _ اروپا

 وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه درباره سوریه اظهارات تازه‌ای مطرح کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که در نشست موسسه «والدای» در مسکو، از مواضع آمریکا در قبال سوریه به شدت انتقاد کرده بود، موضع مسکو درباره مسائلی از قبیل کُردهای سوری و همچنین عملیات ترکیه در «عفرین» را تکرار کرد.

دیپلمات ارشد روس در این نشست، مواضع آمریکا در قبال «مساله کردستان» را برای کشورهای منطقه «خطرناک» توصیف و از این مواضع به شدت انتقاد کرد.

به گزارش اینترفکس، لاوروف امروز هم با تکرار مواضع روسیه در قبال موضوع «کردستان» گفت که اقدامات آمریکا در موضوع کُردها در سوریه، شبیه به اقدامات تحریک آمیز بین‌المللی است.

وزیر خارجه روسیه درباره شرایط جاری در «عفرین» و عملیات ترکیه در این منطقه هم اظهارنظر کرد.

او گفت که «ما قویا حامی حل همه مسائل و مشکلات بر مبنای اصل قرار دادن تمامیت ارضی سوریه هستیم».

اظهارات این مقام ارشد روس در حالی مطرح شده که طبق بیانیه کرملین، قرار است نشست وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه طی دو هفته آینده در «آستانه» قزاقستان با محوریت سوریه دیدار کنند؛ دیداری که به منظور فراهم شدن دیدار روسای جمهور سه کشور در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه همچنین درباره افزایش حضور تروریست‌های داعشی در افغانستان و مواضع غرب در این باره صحبت کرد.

لاوروف تاکید کرد که آمریکا و ناتو، حضور داعش در افغانستان را انکار می‌کنند اما در آنجا حدود هزار داعشی از عراق و سوریه به افغانستان رفته‌اند.

او افزود که روسیه درباره نفوذ رو به گسترش داعش در افغانستان و همچنین رویکرد امریکا و ناتو درباره داعش نگرانی دارد.

پربیننده ترین خبرها