کشته شدن 12 سوری در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به دیرالزور

کشته شدن 12 سوری در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به دیرالزور
جمعه 4 اسفند 1396 - 06:43

دست کم 12 غیر نظامی در حمله هوایی جنگنده های ائتلاف آمریکایی در حومه شرقی دیرالزور کشته شدند .

العالم-سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) در این باره گزارش داد جنگنده های ائتلاف آمریکایی با بمباران مناطق مسکونی شهرک هجین در حومه شرقی دیرالزور شمار دیگری از غیر نظامیان را به قتل رساندند .

خبرگزاری سانا به نقل از منابع محلی شهرک هجین اعلام کرد جنگنده های ائتلاف آمریکایی چند راکت به طرف این شهرک واقع در شمال غرب شهر البوکمال شلیک کردند .

 بر اثر حمله هوایی جنگنده های ائتلاف آمریکایی به شهرک هجین دست کم 12 غیر نظامی جان باختند که بیشتر آنان زن و کودک هستند و دهها غیر نظامی دیگر زخمی شدند که حال برخی از آن وخیم گزارش شده  است .

منابع محلی یاد آور شدند جنگنده های آمریکایی همچنین خسارت های زیادی به خانه های مردم وارد و یک نانوایی را در مرکز شهرک هجین تخریب کردند .

 حمله هوایی به شهرک هجین کمتر از 48 ساعت از حمله هوایی جنگنده های آمریکایی به روستای البحره در مجاورت شهرک هجین صورت گرفت . در حمله هوایی آمریکا به روستای البحره نیز دست کم 16 غیر نظامی  از جمله 9 زن کشته شده بودند .

از زمان تشکیل  ( به اصطلاح ) ائتلاف بین المللی ضد داعش توسط آمریکا در اوت سال 2014 ،  هواپیماهای جنگی این ائتلاف  دهها بار خانه های غیر نظامیان سوری را در شهرهای دیرالزور ، الحسکه و مناطق اطراف این شهرها بمباران کردند که  صدها غیر نظامی بر اثر این حملات کشته یا زخمی شدند و خسارت های زیادی هم به خانه ها ، اموال مردم و تاسیسات زیر بنایی این مناطق وارد شده است .

 وزارت امور خارجه سوریه  بارها درخواست کرده است ائتلاف آمریکایی که به صورت غیر قانونی و خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون موافقت دولت سوریه تشکیل شده است ، منحل شود.

پربیننده ترین خبرها