بیش از 70 تروریست «النصره» در ادلب و حلب سوریه به اسارت «جبهة تحریر سوریا» درآمدند

بیش از 70 تروریست «النصره» در ادلب و حلب سوریه به اسارت «جبهة تحریر سوریا» درآمدند
جمعه 4 اسفند 1396 - 13:49

ائتلاف تروریستی«جبهة تحریر سوریا» در غرب حلب بیش از 70 عنصر تحریر الشام و در ریف ادلب چندین سرکرده این گروه را به اسارت گرفت.

العالم - سوریه

ائتلاف «جبهة تحریر سوریا» با همتای تروریستی خود «هیئة تحریر الشام» -که جبهه النصره رکن اصلی آن است- همچنان با هم در ریف استانهای ادلب و حلب سوریه درگیر هستند.

وبگاه خبری معارض «عنب» امروز جمعه گزارش داد که جبهه تحریر سوریا در منطقه «کفرناها» واقع در غرب حلب، 70 عنصر تحریر الشام را به اسارت گرفته‌ است.

روز گذشته نیز تحریر سوریا، در ریف ادلب شماری از سرکرده‌های تحریر الشام را اسیر کرد.

منابع نظامی معارض اعلام کردند که همچنین شامگاه گذشته در نزدیکی شهرک «الهبیط» واقع در ریف ادلب، شماری از سرکرده‌های تحریر الشام به اسارت ائتلاف تحریر سوریا درآمدند.

از چهار روز پیش، در ادلب و ریف غربی حلب، تحریر سوریا با عناصر النصره درگیر هستند. این درگیری در پی کشته شدن «أبو أیمن المصری» مسئول موسوم به «شرعی» تحریر الشام توسط گروه نورالدین الزنکی آغاز شد.

به گزارش عنب، شمار زیادی از عناصر تحریر الشام در چند منطقه در ریف ادلب خود را تسلیم جبهه تحریر سوریا کردند.

تا بدین لحظه تحریر سوریا، مناطق «أریحا، کفر بطیخ، المسطومة، أورم الجوز، کفرحایا، شنان، فزکیا، المغارة، دیر سنبل، بینین، منطف، معرزاف، معربلیت، ترملا و باتبو» را از اشغال تحریر الشام خارج کرده و به اشغال خود درآورده است.

تحریر الشام همچنین روستاها و شهرکهای «إحسم، إبلین، بلیون، البارة، جوزف، معراتا، أرنبا، عین لاروز، الموزرة، وکنصفرة» در ادلب را در اشغال خود دارد.

سال گذشته نیز، تحریر الشام در برابر «احرار الشام» در ریف ادلب پیشروی کرد.

جبهه تحریر سوریا ائتلافی است که طی چند روز گذشته احرار الشام و نورالدین الزنکی ایجاد و اعلام کردند که هدفشان مبارزه با جبهه النصره است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها