جزئیات طرح آمریکایی-اسرائیلی که در غوطه شرقی شکست خورد

جزئیات طرح آمریکایی-اسرائیلی که در غوطه شرقی شکست خورد
شنبه 5 اسفند 1396 - 17:56

یک منبع نظامی سوری جزئیات خنثی سازی توطئه صهیونیستی ـ آمریکایی در غوطه دمشق را تشریح کرد.

العالم ـ سوریه

این منبع نظامی سوری به تسنیم گفته است که دولت سوریه طرح اسرائیلی آمریکایی را که قرار بود در غوطه شرقی در حومه دمشق اجرا شود، خنثی کرده است.

این منبع که خواسته نامش نشود، گفته است، بر اساس این طرح، قرار بود جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین موضع ارتش سوریه را در حومه دمشق بمباران کنند تا زمینه حرکت تروریست‌های جیش‌ الاسلام از مواضعشان در شهرک‌های النشابیه و اوتایا در غوطه شرقی به سمت قلمون شرقی فراهم شود.

بر اساس این طرح قرار بود این نیروها به حومه دمشق وارد شوند و سپس با پوشش هوایی جنگنده های آمریکایی از آنجا به غوطه شرقی انتقال یابند و متعاقب آن پایگاه نظامی آمریکایی در غوطه شرقی ایجاد شود، پایگاهی که گروه‌های تروریستی به دنبال ایجاد آن هستند تا امنیت دمشق را مورد  تهدید قرار دهند.

به گفته این منبع نظامی، ارتش سوریه توانسته است پیشروی گروه‌های تروریستی به سمت قلمون شرقی را با شکست روبرو کند.

با لو رفتن این طرح صهیونیستی ـ آمریکایی، اعزام نیروهای ویژه(کماندویی)، لشگرها و تیپ‌های مختلف ارتش سوریه به محورهای غوطه شرقی برای آغاز بزرگترین و گسترده‌ترین عملیات نظامی تسریع شده است تا بتوانند تمام غوطه شرقی را آزاد کنند که آمریکا و رژیم اسرائیل هرگز چنین اقداماتی را پیش بینی نمی‌کردند.

به دنبال اقدام ارتش سوریه، آمریکا و رژیم صهیونیتسی نکته را درک کردند که طرح آنها برای وارد کردن تروریست‌ها به پایتخت سوریه غیرممکن است.

به گفته این منبع، ارتش سوریه تصمیم گرفته است کار تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق را یکسره کند و ارتش هرگز تا آزادسازی کامل مناطق تحت اشغال باندهای تروریستی از پانخواهد نشست.

تروریست‌ها روزه از این مناطق با ده‌ها موشک و خمپاره پایتخت سوریه و مردم آن را هدف قرار می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها