استقبال ترکیه از قطعنامه آتش بس/ تاکید آنکار بر مبارزه با گروه های تهدید کننده وحدت سوریه

استقبال ترکیه از قطعنامه آتش بس/ تاکید آنکار بر مبارزه با گروه های تهدید کننده وحدت سوریه
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 09:42

وزارت خارجه ترکیه با استقبال از قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس 30 روزه در سوریه در عین حال اعلام کرده که به مبارزه با گروه‌های تهدید کننده وحدت سوریه ادامه خواهد داد.

العالم ـ ترکیه

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به قطعنامه شورای امنیت با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرده که آنکارا به مبارزه با گروه‌های تروریستی، که وحدت سوریه را تهدید می‌کنند، ادامه خواهد داد.

بنابر گزارش روسیاالیوم، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه خود در عین حال از قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه استقبال کرده است.
بررسی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در سوریه به ویژه غوطه شرقی که از سوی کویت و سوئد ارایه شد، از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده بود که به دلیل برخی ابهامات و نادیده گرفته شدن حق حاکمیت و تمامیت ارضی در سوریه، با مخالفت برخی کشورها به ویژه روسیه روبرو گشت و پس از اصلاح موارد شنبه شب (شب گذشته) با اجماع به تصویب رسید.
این قطعنامه از همه طرف‌های درگیر در سوریه می‌خواهد اجازه دهند کمک‌های بشردوستانه وارد مناطق مختلف سوریه شوند و محاصره همه مناطق به خصوص در غوطه شرقی برداشته شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، روز جمعه از طرف‌های خارجی ذی‌نفوذ به عناصر مسلحِ مستقر در غوطه شرقی خواست که تضمین‌های لازم را مبنی بر پایبندی این عناصر به توافق آتش‌بس ارایه کنند.

این آتش بس شامل مبارزه با داعش، جبهه النصره، القاعده و سایر گروه هایی که سازمان ملل آن ها را تروریستی شناخته است، نمی شود.

پربیننده ترین خبرها