فعال رسانه‌ای بحرینی:

رژیم بحرین به توصیه‌های بسیونی عمل کند

رژیم بحرین به توصیه‌های بسیونی عمل کند
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 13:51

فعال رسانه اي بحريني با بيان اينکه رژيم حاکم بحرين در مذاکرات جدي نيست تاکيد کرد پيش‌شرط اجراي مذاکرات اين است که رژيم حاکم به توصيه‌هاي کميته حقيقت‌ياب بسيوني عمل کند.

«جواد عبدالوهاب» روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم از لندن با اشاره به تحولات بحرین و ظرفیت موجود برای مذاکره بین رژیم آل‌خلیفه با انقلابیون گفت پیش‌شرط اجرای مذاکرات این است که رژیم حاکم به توصیه‌های کمیته حقیقت‌یاب شریف بسیونی عمل و زندانیان سیاسی را آزاد کند.

وی گفت شخصیت‌هایی که اکنون در زندان به سر می‌برند باید در همه مذاکرات شرکت کنند. در چنین گفت‌وگوهایی نباید هیچ یک از گروه‌های بحرینی، از جمله ائتلاف چهارده فوریه و رهبران جمعیت عمل از مذاکرات مستثنی شوند.

اين فعال رسانه اي بحريني خاطرنشان کرد از دیگر پیش‌شرط‌های مذاکره این است که باید نیروهای نظامی و امنیتی از همه مناطق روستایی و شهری خارج شوند و نباید نیروهای امنیتی رژیم به تظاهرکنندگان حمله کند و آن‌ها را با سلاح‌های ساچمه‌ای هدف قرار دهد. همچنین، لازم است نظامیان سعودی خاک بحرین را ترک کنند.

وی، با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره مذاکرات به عهده مردم است نه گروه‌های سیاسی، تاکید کرد تا زمانی که شرایط و فضای مناسب برای مذاکره فراهم نشود امکان ندارد مردم با مذاکرات موافقت کنند.

 محمود شریف بسیونی، رئیس کمیته حقیقت‌یاب در بحرین، که پادشاه این کشور چنین کمیته‌ای را تشکیل داده بود آذرماه سال پیش گزارش خود را درباره تحولات بحرین ارائه کرد. وی در این گزارش از رژیم حاکم این کشور خواست برای آغاز گفت‌وگوها با مخالفت همه زندانیان سیاسی را آزاد و سرکوب تظاهرکنندگان و معترضان را متوقف کند.

SM-18-14:40



پربیننده ترین خبرها