با محموله موشک‌های پیشرفته

یک کشتی جدید سلاح از لیبی عازم لبنان شد

یک کشتی جدید سلاح از لیبی عازم لبنان شد
سه شنبه 30 خرداد 1391 - 03:37

در حالي‌که موضوع کشتي پر از سلاح لطف‌الله2 که توسط ارتش لبنان در سواحل اين کشور کشف و ضبط شد همچنان تازه است، منابع مطلع مي‌گويند يک کشتي ديگر از سواحل ليبي عازم لبنان شده تا به تروريست‌هاي سوريه‌اي سلاح برساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم به نقل از پایگاه دام‌پرس سوریه، این کشتی که با پرجم ساحل عاج دریانوردی خود را شروع کرده، محموله سلاح خود را از بندر سداده – در نزدیکی بندر مصراته - در لیبی بارگیری کرده است. محموله این کشتی سلاح‌های ضد هوایی و ضد زره می‌باشد که به وفور در انبارهای سلاح رژیم قذافی موجود بود و امروز به دست گروه‌های مسلح این کشور به خصوص القاعده افتاده و آنها نیز با فروش نیم‌بهای این سلاح‌ها به شیوخ عرب خلیج‌فارس گسیل آن به سوریه را هموار می‌کنند.

بر اساس این گزارش، موشک‌های ضد زره، موشک‌های دوش پرتاب ضد هوایی سام7 از جمله موشک‌های موجود به همراه توپ‌های 23م ضدهوایی در این کشتی است. در کشتی لطف‌الله 2 علاوه بر موشک‌های ضدزره میلان، موشک های ضدهوایی سام18 و سام 24 بود که ارزش آن بالغ بر 60 میلیون دلار می‌شد.

گفته می‌شود این کشتی سلاح را شبه‌نظامیان وابسته به سمیر جعجع تدارک دیده و وظیفه انتقال آن را به سواحل لبنان و سپس سوریه بر عهده دارند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها