اعلام آمادگی روسیه برای بازسازی عراق

اعلام آمادگی روسیه برای بازسازی عراق
سه شنبه 8 اسفند 1396 - 08:05

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای عراقی خود بر آمادگی مسکو برای مشارکت در بازسازی عراق و طرح های اقتصادی این کشور تاکید کرد.

العالم - عراق

به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف امروز در دیدار با ابراهیم جعفری، گفت: از اینکه پس از شکست گروه تروریستی داعش، دوستان عراقی به مبارزه با باقیمانده دسته های پراکنده تروریستی می پردازند، خرسندم.

وی گفت:در دوره کنونی باید توجه را به بازسازی اقتصاد و زیرساخت های اساسی و مسائلی متمرکز کرد که برای برقراری زندگی عادی در عراق، ضروری است.

لاوروف با بیان اینکه در این تلاش ها از شما پشتیبانی می کنیم، افزود: از اقدام های حیدر العبادی نخست وزیر عراق و دولت این کشور برای تامین سازش ملی و فعالیت حکومت به گونه ای که در آن منافع همه گروه های قومی و مذهبی مورد توجه قرار گیرد، حمایت می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: خواهان آنیم که همه بازیگران خارجی از این فرآیندها با احترام کامل به حق حاکمیت و تمامیت ارضی عراق حمایت کنند.

به گزارش تاس، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق نیز گفت: بغداد به توسعه روابط روسیه و عراق ازجمله گسترش همکاری های اقتصادی امیدوار است.

وزیر خارجه عراق برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی روسیه و عراق به مسکو سفر کرده است. این نشست قرار است فردا به ریاست ابراهیم جعفری و دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه برگزار شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها