واکنش انصارالله به وتوی قطعنامه پیشنهادی انگلیس در شورای امنیت

واکنش انصارالله به وتوی قطعنامه پیشنهادی انگلیس در شورای امنیت
سه شنبه 8 اسفند 1396 - 14:09

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، وتوی قطعنامه پیشنهادی انگلیس در شورای امنیت از سوی روسیه را شکستی سیاسی برای آمریکا و عربستان دانست.

العالم _ یمن

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن درباره قطعنامه پیشنهادی انگلیس برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه یمن در شورای امنیت و وتوی آن از سوی روسیه، موضع‌گیری کرد.

وی در صفحه شخصی‌اش در «توییتر» درباره این مسئله نوشت که وتوی این قطعنامه از سوی روسیه؛ شکست سیاسی برای دشمنی آمریکایی - سعودی است و آغازی بر حذف سلطه آمریکا بر پرونده یمن به شمار می‌رود. زیرا این مسئله با این وجود روی داد که کشورهای متجاوز به یمن طی یک سال کامل برای ارسال بقایای موشک یمن به آمریکا و دعوت نمایندگان شورای امنیت برای تماشای آن و نیز تهیه گزارش ساختگی و غیر‌حرفه ای گروه به اصطلاح متخصص تلاش کردند.

در ادامه این پست آمده است: آنها در انتظار این روز بودند اما با پولهایشان چیزی جز شکست سیاسی مقابل چشم جهانیان برداشت نکردند. این مسئله نتیجه جنایات شرم آور آنها علیه ملت محاصره شده یمن است.

رای امنیت سازمان ملل شامگاه دوشنبه برای بررسی پیش‌نویس‌های 2 قطعنامه علیه یمن، تشکیل جلسه داد.

پیش‌نویس قطعنامه اول به پیشنهاد انگلیس و با هدف اعمال فشار علیه ایران درپی ادعاهای ارسال سلاح برای انصارالله، بود که توسط روسیه وتو شد.

پیش‌نویس قطعنامه دوم به پیشنهاد روسیه اما صرفا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی یمن تا فوریه 2019 بود که با 15 رای تصویب شد.

در ابتدای این جلسه معاون نماینده انگلیس در سازمان ملل با متهم کردن ایران به ارسال تسلیحات به یمن، مدعی شد ایران برخی بندهای قطعنامه 2216 شورای امنیت را نقض کرده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها