فرمانده یمنی: رژیم عبدالله صالح باقی است

فرمانده یمنی: رژیم عبدالله صالح باقی است
چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 05:41

مسئول ارتباط خارجي نيروهاي انقلابي يمن تأکيد کرد، رژيم عبدالله صالح همچنان در عرصه حکومتي باقي مانده است.

"عبد الجبار الحاج" در مصاحبه با شبكه العالم گفت" ساختار رژيم علي عبدالله صالح همچنان به قوت خود باقي است، و بسياري از فرماندهان نظامي و امنيتي كه در دوره صالح فعالیت مي كردند امروز در همان پست ها هستند.

وی افزود: منصور عبدربه هادي رییس جمهوری کنونی بايد تصميم قاطعانه اي را براي كنار گذاشتن بسياري از فرماندهان نظامي كه در دوره علي عبدالله صالح در قدرت بودند، اتخاذ كند.

ارتباط القاعده یمن با فرماندهان نظامی

الحاج درباره نقش القاعده در يمن، اظهار داشت: با توجه به رابطه تاريخي كه بين صالح و القاعده وجود داشت، بين القاعده و نهادهاي نظامي و امينتي و سياسي در اين كشور رابطه وجود دارد و تا زماني كه عبد ربه منصور هادي همه فرماندهان نظامي رژيم سابق را كنار نگذارد، القاعده به عنوان تهديدي براي اوضاع امنيتي يمن باقي خواهد ماند و چه بسا ادامه فعاليت فرماندهان نظامي و امنيتي و ساختار رژيم سابق چالشي براي امنيت يمن باشد. 

الحاج گفت: القاعده در سايه وجود فقر و گرسنگي رشد مي كند تا جايي كه مردم براي تامين منابع مالي خود و حل مشكلات، به اين گروهها روي مي آورند.

مسئول ارتباط خارجي نيروهاي انقلابي يمن، به اهداف آمريكا از حمايت از ارتش يمن و تاثيرات آن اشاره كرد و گفت: آمريكا نقش عمده اي را در هدايت بانك جهاني به سوي تلاش براي فقير كردن يمني ها ايفا كرد.

الحاج خاطرنشان کرد: هواپيماهاي بدون سرنشين آمریکا در مناطق مختلف به پرواز در مي آيند ولی متاسفانه دولت يمن و عبد ربه منصور هادي در برابر اين گونه اقدامات سكوت مي كنند و اقدامي انجام نمي دهند، و رسانه هاي گروهي وابسته به دولت و احزاب ديدار مشترك از پيروزيهاي هواپيماهاي بدون سرنشين سخن مي گويند.

الحاج تاكيد كرد: انقلاب یمن براي اعلام مخالفت كامل با دخالت خارجي آمريكا و عربستان سعودي شكل گرفته است و اگر عبد ربه منصور هادي ادعا مي كند كه در كنار ملت مي ايستد، بايد مخالفت خود را با هر گونه دخالت خارجي آمريكا و عربستان اعلام کند.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها