مدیر کمیته بین المللی صلیب سرخ درخاورمیانه:

برای کمک رسانی به اهالی غوطه شرقی آماده ایم

برای کمک رسانی به اهالی غوطه شرقی آماده ایم
سه شنبه 8 اسفند 1396 - 20:55

مدیر منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ در خاورمیانه درباره وضعیت منطقه غوطه شرقی در سوریه گفت: در این مرحله بسیار سخت، هر طرحی که بتواند تا حدودی امنیت را برای شهروندان در برابر اقدامات خشونت بار به همراه داشته باشد، مثبت است.

العالم - سوریه 

رابرت ماردینی اظهار داشت: کمیته بین المللی صلیب سرخ با همکاری جمعیت هلال احمر سوریه ، آماده رفتن به  منطقه غوطه شرقی و ارائه کمک های بشردوستانه به اهالی این منطقه هستند که از اقدامات خشونت بار متضرر شده اند و به کمک های فوری نیاز دارند.

ماردینی همچنین گفت: مهم این است که تاکید شود، آنچه مردم به آن نیاز دارند، دستیابی به دارو و مراقبت های پزشکی است، زیرا درصورتیکه دارو به موقع به منطقه فرستاده شود، امکان درمان و معالجه بیماران و مجروحان جنگی در غوطه شرقی وجود دارد.

وی درباره گذرگاه های انسانی امن که کمیته بین المللی صلیب سرخ بخشی از آن نیست، گفت گذرگاه های انسانی، به برنامه ریزی خوب نیاز دارد وباید با موافقت همه طرف ها اجرا شود.این گذرگاه ها، تنها راهی است که مردم از طریق آن درامنیت از مناطق درگیری خارج می شوند.

وی درباره کسانی که تصمیم به خروج از مناطق خود می گیرند، گفت: باید همه تدابیر اتخاذ شود تا اهالی بتوانند در امنیت از مناطقشان خارج شوند و تحت حمایت و کمک قرار گیرند.

وی افزود : فراهم کردن زمینه حضور یک کاروان انسانی در عرض 5 ساعت، غیرممکن است و کمیته صلیب سرخ ، تجربه کافی و طولانی برای کمک رسانی در خطوط مقدم جنگ در سوریه دارد و ما می دانیم که 

عبور از ایست های بازرسی ، با وجود توافق سابق همه طرف ها، دست کم به یک روز زمان نیاز دارد، پس از آن باید، کالاها را تقسیم کنیم.

215

 

پربیننده ترین خبرها