كمك سیا به تروريستها در سوريه

كمك سیا به تروريستها در سوريه
پنج‌شنبه 1 تير 1391 - 12:32

العالم- روزنامه نيويورك تايمز از فعاليت سري شماري از مسوولان سازمان اطلاعات آمريكا( سيا) در جنوب تركيه براي كمك به همپيمانان واشنگتن و بررسي نحوه كمك تسليحاتي به گروههاي مسلح در سوريه خبر داد.

روزنامه نيويورك تايمز روز پنجشنبه به نقل از مسوولان آمريكايي و نيز نيروهاي اطلاعاتي برخي كشورهاي عربي گزارش كرد : تفنگ ، خمپاره ، مهمات و اسلحه ضد تانك بيشتر از طريق مرز تركيه قاچاق مي شود و تركيه ، عربستان و قطر هزينه ارسال اين تسليحات را براي گروههاي مسلح و مخالف در سوريه  تامين مي كنند.
اين روزنامه به نقل از يك مسوول ارشد آمريكايي نوشت : مسوولان سيا در جنوب تركيه  براي جلوگيري از دستيابي همپيمانان القاعده و ديگر سازمانهاي تروريستي در سوريه به تسليحات ياد شده به اين منطقه اعزام شده اند .
وي اظهارداشت :  دولت باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا اعلام كرده بود كه اسلحه دراختيار گروههاي مخالف سوري قرار نمي دهد  و درعين حال اذعان كرد كه همسايگان سوريه اسلحه در اختيار مخالفان قرارمي دهند.
مزدوران سازمان سيا در تركيه در صدد جمع اوري اطلاعات در خصوص گروههاي مخالف در سوريه و ايجاد روابط جديد با آنها هستند .
 يكي از مسوولان سازمان اطلاعات كشورهاي عربي كه به طور منظم از آمريكاييها اطلاعات دريافت مي كند ، نيز با تاييد خبر حضور مزدوران سيا در تركيه از تلاش آنان براي جذب شمار بيشتري مخالف در سوريه خبر داد.
به گفته برخي از مسوولان آمريكايي وبرخي بازنشستگان "سيا" ، واشنگتن در حال بررسي كمك اطلاعاتي به مخالفان سوريه است و قصد دارد تصاوير ماهواره اي و اطلاعات مفصلي درباره محل استقرارو تحركات نيروهاي سوري دراختيار مخالفان قرار دهد.
اين گزارش در حالي منتشر شده است كه تا كنون سخنگوي كاخ سفيد ، وزارت امور خارجه و سيا اظهار نظري  درباره آن نكرده اند .
فعالان سوري ماه گذشته اعلام كردند كه خودروهايي وابسته به ارتش تركيه اسلحه ضد تانك به مرزها حمل به سوريه قاچاق كردند اما تركيه اين خبر را تكذيب كرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها