گسترش فساد در دستگاه قضايي عربستان

گسترش فساد در دستگاه قضايي عربستان
پنج‌شنبه 1 تير 1391 - 14:27

العالم- عضو هيات عالي حزب امت اسلامي عربستان از گسترش فساد در همه دستگاههاي اين كشور بويژه دستگاه قضايي خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه اينترنتي شبكه العالم،" شيخ محمد بن سعد آل مفرح " افزود: فساد در نهادهاي قضايي به گونه اي گسترش يافته كه اعتماد مردم از اين دستگاه و احكام آن سلب شده و زندانها پر از افراد مظلوم اعم از علما، سياستمداران و فعالان است.
آل مفرح از حق بازخواست فاسدان، برخورداري از عدالت، مساوات و فرصتهاي شغلي برابر، حفظ منابع كشور ، انتخاب اعضاي دولت و نمايندگان و نظارت بر بيت المال به عنوان بخشي از حقوق سلب شده مردم ياد كرد.  
وي تصريح كرد: با توجه به اين موارد و همچنين استبداد حكومتي، انحصار ثروت كشور در دست عده اي خاص، فساد دستگاه قضايي، اداري و مالي ، اصلاحات فوري را ضروري مي دانيم.
وي يادآور شد: عربستان بايد در زمينه اجراي  عدالت و دفاع از مظلومان نسبت به ديگران پيشقدم باشند؛ زيرا مردم آن اهل حرمين شريفين و حاميان دين اسلام هستند.
وي ادامه داد: با توجه به گسترش بي سابقه فساد در كشور همه مردم بايد به وظيفه شرعي، ملي و انساني خود براي مقابله با ظلم و استبداد عمل كنند.
شيخ آل مفرح تاكيد كرد: مردم عربستان اينك از فقيرترين ملتها هستند، ميزان درآمد شهروند عربستاني كاهش و بيكاري افزايش يافته است، اقدام دولت در واگذاري زمين به آشنايان و افراد بانفوذ باعث شده اين عده به ثروتي هنگفت دست يافته و 70 درصد مردم كشور ديگر قادر به تهيه مسكن بدون قرضهاي سنگين نيستند.
وي اظهار داشت: بيت المال از طريق ماليات و جريمه هاي ظالمانه كه به منبع درآمد نامشروع براي افراد بانفوذ و فاسدان تبديل شده، همچنين كارمزد قراردادها و نيز معامله هاي اسلحه غارت مي شود بدون اينكه اين قرار دادها امنيت خارجي كشور را تامين كنند.
آل مفرح گفت: ما در حزب امت اسلامي با خدا، ملت خود و امت اسلامي پيمان مي بنديم كه به راه اصلاحات بدون هيچ واهمه اي ادامه دهيم و تاكيد مي كنيم كه حزب به مبارزه مسالمت آميز پايبند است و از حق خود در بازخواست عاملان نقض حقوق ملت عربستان صرف نظر نخواهد كرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها