بازگشت وابستگان رژيم سابق تونس ممنوع مي شود

بازگشت وابستگان رژيم سابق تونس ممنوع مي شود
پنج‌شنبه 1 تير 1391 - 17:00

(العالم)- اعلام طرح دعوت تونس براي تاسيس حزب جديد از سوي الباجي القائد السبسي نخست وزير سابق اين كشور باعث نگراني از بازگشت بازمانده هاي رژيم سابق و پيشنهاد تصويب قانون براي جلوگيري از اين امر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم اين مسئله طرفهاي سياسي را بر آن داشت تا از دولت و مجلس مؤسسان بخواهند در تصويب قانوني كه بازمانده هاي رژيم سابق را بركنار و آنها را از مشاركت در انتخابات منع مي كند تسريع كنند.

" فيصل الجدلاوي " عضو مستقل مجلس ملي مؤسسان روز پنجشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: چهره هاي رژيم سابق براي بازگشت به قدرت و كودتا بر ضد انقلاب در حال سازماندهي نيروهاي خود هستند و اين مسئله براي همه ملت خطرناك است.

وي افزود: ممكن است ما با حزب النهضه كه داراي اكثريت است و بقيه احزاب دولت اختلاف پيدا كنيم؛ اما بايد منافع ملي و عمومي را در نظر داشته باشيم.

"المولودي الرياحي " رئيس فراكسيون تشكل دمكراتيك در مجلس ملي مؤسسان نيز گفت: كسي كه در ايجاد منظومه استبداد دست داشت امروز نمي تواند جامعه دمكراسي، حقوق و آزاديها را بسازد و اين مسئله عجيب است.

"عبدالمجيد العبدلي " تحليلگر سياسي تونسي نيز گفت: بسيار ضروري است كه مجلس مؤسسان قانوني را كه بازمانده هاي رژيم سابق را از مشاركت در انتخابات منع مي كند تصويب كند چون اينها در گذشته ملت را از حقوق خود محروم كردند و امروز بايد بر اساس قانون و قضا حساب پس بدهند.

وي با انتقاد از كندي در تصويب قانون ممنوعيت فعاليت بازمانده ها، مجلس مؤسسان را مسئول اين موضوع دانست.

MKH-21-12:10

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها