در چهارمین روز از آتش‌بس؛

2 کودک سوری موفق به فرار از جهنم تروریست‌ها در «غوطه شرقی» شدند

2 کودک سوری موفق به فرار از جهنم تروریست‌ها در «غوطه شرقی» شدند
جمعه 11 اسفند 1396 - 21:59

مرکز «آشتی روسیه» در سوریه اعلام کرد که پس از چند روز از شروع آتش بس روزانه تنها 2 کودک موفق شده‌اند با پوشش ارتش سوریه از چنگ تروریست‌ها در منطقه غوطه شرقی فرار کنند.

العالم - سوریه

 2 کودک سوری موفق شدند از مناطق تحت اشغال تروریست ها در غوطه شرقی فرار کرده و خود را به مناطق امن تحت کنترل دولت سوریه برسانند.

مرکز آشتی در سوریه که وابسته به وزارت دفاع روسیه است، عصر جمعه اعلام کرد که در ساعت 12:25 دقیقه امروز 2 کودک؛ یک دختر و یک پسر توانسته‌اند از گذرگاه‌های امن انسانی ایجاد شده استفاده کرده و از غوطه شرقی فرار کنند.

خبرگزاری روسی نوستی به نقل از «ولادیمیر زولوتوخین» که سخنگوی مرکز روسی مذکور است اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه تحرکات این دو کودک را که قصد خروج از غوطه را داشتند رصد کرده و توانستند آن‌ها را پوشش دهند.

مرکز آشتی روسیه در سوریه افزود، افراد مسلح با استفاده از سلاح‌های سبک خود قصد داشتند از خروج این 2 کودک ممانعت کنند که موفق به این کار نشدند.

سخنگوی این مرکز همچنین از تلاش پزشکان و متخصصان روانشناسی برای مداوای این دو کودک سوری خبر داد.

مرکز آشتی روسیه در سوریه برای حفظ جان این 2کودک و خانواده‌های آنها، از ذکر هویت این 2 کودک سوری خودداری کرده است.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه این هفته اعلام کرد که به منظور خروج افراد غیر نظامی از منطقه غوطه شرقی، آتش بسی 5 ساعته به صورت روزانه از ساعت 9 صبح به وقت محلی تا 14 آغاز شده است.

به همین منظور همزمان با اجرای آتش بس 5 ساعته، منطقه غوطه شرقی به چهار بخش تقسیم شده است که در هر بخش آن 2 گذرگاه انسانی برای خروج افراد غیر نظامی از این منطقه در نظر گرفته شده است.

این اولین بار است که طی چهار روز گذشته از آغاز آتش بس روزانه، افراد محصور شده در منطقه غوطه موفق به فرار از زندان و جهنم تروریست‌ها شده‌اند؛ تروریست‌هایی که برای مقابله با پیشروی ارتش سوریه از افراد غیر نظامی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و با شلیک خمپاره به گذرگاه‌های انسانی مانع از خروج افراد از منطقه می‌شوند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها