سخنگوی دولت چین:

حذف محدودیت دوره ریاست جمهوری چین برای حفظ اقتدار حزب کمونیست است

حذف محدودیت دوره ریاست جمهوری چین برای حفظ اقتدار حزب کمونیست است
يکشنبه 13 اسفند 1396 - 12:51

سخنگوی دولت چین درباره حذف محدودیت دوره‌های ریاست جمهوری در قانون اساسی این کشور گفت که چنین مصوبه‌ای برای حفظ اقتدار حزب کمونیست حاکم است.

العالم _ آسیا

سخنگوی دولت چین روز یکشنبه (امروز) گفت برداشتن محدودیت دوره‌های ریاست جمهوری در قانون اساسی این کشور برای حفظ اقتدار حزب حاکم کمونیست است.

به نوشته جرزالم پست، سخنگوی دولت چین درباره اقدام هفته گذشته حزب کمونیست برای حذف محدودیت دو دوره ریاست جمهوری در قانون اساسی این کشور گفت که این اقدام برای حفظ اقتدار حزب کمونیست است. 

پارلمان چین روز دوشنبه (فردا) به مدت دو هفته جلسه سالیانه خواهد داشت که این اصلاحیه قانون اساسی را تصویب خواهد کرد. شی جینپینگ رئیس جمهور کنونی چین است و در صورت رفع محدودیت دوره‌های ریاست جمهوری در این کشور باز هم می‌تواند در قدرت باقی بماند. 

در همین راستا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به موضوع رفع محدودیت دو دوره ریاست جمهوری در چین پرداخت و از احتمال «مادام العمر شدن» ریاست جمهوری در آمریکا سخن گفت.

دونالد ترامپ با اشاره به این موضوع گفت: «او(شی جینپینگ) اکنون مادام العمر رئیس‌جمهور(چین) است باید بگویم که او شخصی عالی است. ببینید که او قادر به انجام چنین کاری شده است. فکر می‌کنم که این عالی است و شاید ما یک روزی این کار را امتحان بکنیم(مادام العمر کردن ریاست جمهوری در آمریکا را امتحان بکنیم)».

قانون اساسی کنونی چین در سال 1982 در پنجمین کنگره ملی خلق تدوین شد و در سال‌های 1988، 1993 و سال 1999 و در نهایت سال 2004 تغییراتی در آن ایجاد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها