خبرنگار العالم گزارش داد؛

جدیدترین تحولات در غوطه شرقی؛ آزاد سازی بیش از 40 درصد از غوطه شرقی / ورود کمک های بشردوستانه

جدیدترین تحولات در غوطه شرقی؛ آزاد سازی بیش از 40 درصد از غوطه شرقی / ورود کمک های بشردوستانه
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 12:09

آتش بس در غوطه شرقی ادامه دارد و تروریست ها همچنان از خروج شهروندان غیر نظامی جلوگیری می کنند.

العالم _ سوریه

به گزارش خبرنگار العالم؛ مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه اعلام کرد: عناصر مسلح قول دادند در ازای کمک های بشردوستانه شهروندان غیر نظامی را از غوطه شرقی خارج کنند 

همچنین خبرنگار العالم گزارش داد: آتش بس در غوطه شرقی ادامه دارد و تروریست ها همچنان از خروج شهروندان غیر نظامی جلوگیری می کنند.
 
طبق این گزارش؛  کاروان حامل کمک های بشردوستانه در ورودی اردوگاه الوافدین قرار دارد و برای ورود به غوطه شرقی آماده می شود .

گفتنی است؛ عناصر تروریستی جبهه النصره و گروه های مرتبط با آن مستقر در غوطه شرقی با خمپاره بیمارستان نظامی تشرین را هدف قرار دادند و بر اثر آنان تعدادی زخمی شدند. حال برخی زخمیان وخیم گزارش شده است.

خبرنگار العالم گزارش داد؛ تروریست های مسلح قول دادند اجازه بدهند شهروندان غیر نظامی از غوطه خارج شوند ولی تاکنون هیچ غیر نظامی از این منطقه خارج نشده است

همچنین؛ هیئتی از سازمان ملل متحد و صلیب سرخ برای هماهنگی ورود کمک های بشردوستانه به منطقه غوطه شرقی ؛ وارد این منطقه شدند  

سازمان ملل متحد همچنین ساعتی بعد از ورود به منطقه از ورود کاروان حامل کمک های بشردوستانه به غوطه شرقی نزدیک دمشق خبر داد.

 جنگنده های ارتش سوریه به مواضع گروه های مسلح در حرستا و زملکا در غوطه شرقی اطراف دمشق حمله کردند.

همچنین ارتش سوریه مزارع روستای المحمدیه در غوطه شرقی را آزاد ساخت و قصد آزادسازی روستا را دارد.

خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد؛ هیچ غیرنظامی پس از اینکه کاروان کمک بشردوستانه به غوطه وارد شد به رغم موافقت تروریست ها با خروج غیرنظامیان، از این منطقه خارج نشده است.

اصابت 3 راکت به اطراف حرستا در ریف دمشق که توسط گروه های مسلح شلیک شده بود.

خبرنگار العالم گزارش داد که کاروان کمک های دیگری قرار است روز پنجشنبه این هفته وارد غوطه شود.

ارتش سوریه شماری از مزارع و مناطق جنوب شرق بیمارستان البیرونی در شرق شهر حرستا در غوطه شرقی اطراف دمشق را پس از نبرد با "حرکه احرار الشام" آزاد ساختند و فقط یک کیلومتر تا پمپ بنزین البیرونی و محاصره کامل افراد مسلح در حرستا باقی مانده است. 

 ارتش سوریه و همپیمانانش 40 درصد غوطه شرقی را آزاد ساختند و دفاع "جبهه النصره" در برابر پیشروی این ارتش در منطقه المحمدیه در غوطه شرقی نابود شده و تروریست هایش گریختند.

یک منبع فرماندهی پلیس دمشق خبرداد؛ چند راکت توسط گروه های تروریستی به باب السلام، الدویلعه و القصاع شلیک شده است

این منبع در خبری تکمیلی اعلام کرد؛ اصابت راکت به بیمارستان ابن سینا به مجروحیت یک نفر همراه با خسارات مادی انجامید

پربیننده ترین خبرها