کارشکنی طرفهای وابسته به دولت یمن در مذاکرات

کارشکنی طرفهای وابسته به دولت یمن در مذاکرات
شنبه 3 تير 1391 - 17:56

صنعاء(العالم)- سخنگوي مجمع گروه هاي انقلابي يمن گفت: برخي احزاب سياسي و طرف هاي شريك قدرت در اين كشور از ترس اينکه سهمشان در عرصه قدرت محدود شود، در مسير گفت و گوي ملي كارشكني مي كنند.

‏"علي ناصر البخيتي" روز شنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: امیدواریم گفت وگوها منسجم و شفاف باشد، و در آن با احساسات جوانان بازي نشود؛ زيرا اين امر جوانان را به برگزاري تظاهرات در مخالفت با مذاكرات وادار خواهد كرد.

البخیتی خاطرنشان کرد: در صورت فراهم بودن شرایط لازم، گفت و گو ضرورتي ملي است؛ ولی این گفت وگو نبايد با نظارت حكومتي برگزار شود كه بر اساس سهم خواهي برخی طرفها و جریانها تشكيل شده است.

البخيتي گفت: باید نخستين محور گفت وگوها تشكيل دولت وحدت ملي يا تشكيل دولت با حضور افراد شایسته باشد، تا اعضاي اين دولت وابسته به هيچ يك از جريان هاي  سياسي نباشند.

البخيتي در ادامه بي طرفي كامل ارتش، دستگاه امنيتي، رسانه ها، دستگاه قضايي و نهادهاي دولتي را خواستار شد و گفت: اين نهادها و بويژه ارتش دچار چند دستگي و تفرقه هستند.

البخيتي تأکید کرد: هنوز بخشي  از ارتش در اختيار علي عبدالله صالح و نزديكان وي است، و بخش ديگري تحت فرماندهي طرفي به نام علي محسن الاحمر قرار دارد، كه اين وضعيت مذاكرات را تحت تاثير قرار خواهد داد.

 

AM - 23 - 17:2



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها