پیش‌بینی الجبیر درباره سفر بن سلمان به انگلیس

پیش‌بینی الجبیر درباره سفر بن سلمان به انگلیس
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 04:45

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان روز دوشنبه گفت، عربستان انتظار دارد تا طی سفر محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور به لندن در هفته جاری، درباره طیف گستردهای از مسائل، توافقنامه هایی با انگلیس امضا شود.

العالم - عربستان

مقام ارشد عربستانی در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد برنامه انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، جذابیت این کشور را به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری کاهش نخواهد داد. وی همچنین گفت انتظار دارد تا سفر ولیعهد عربستان، روابط دو جانبه را به سطح بالاتری ببرد.

عادل الجبیر طی کنفرانس مطبوعاتی در سفارت عربستان در انگلیس گفت: روابط دو طرف به قدری قوی است که مذاکرت گسترده و در مورد مسائل گوناگون خواهد بود. همچنین در برخی از حوزه ها، توافقات و تفاهمنامه هایی به امضا خواهد رسید.

با وجود این، مقام ارشد عربستانی جزئیات بیشتری درباره توافقنامه ها و یا درباره برنامه دقیق ولیعهد عربستان، ارائه نکرد. وی همچنین از صحبت درباره پیشرفت در برنامههای مربوط به شرکت بزرگ نفتی سعودی آرامکو امتناع کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر دیدگاه ریاض درباره جذابیت انگلیس به عنوان یک مقصد سرمایهگذاری گفت: ما این چنین فکر نمی کنیم. ما فکر می کنیم که انگلیس یکی از قدرت های بزرگ است. چه انگلیس در اتحادیه اروپا باشد و چه عضوی از  آن نباشد نبوغ، فناوری و دانش فنی آنها تغییر نخواهد کرد.

الجبیر همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعتراضات احتمالی در طول این سفر به دلیل جنگ در یمن، فروش تسلیحات انگلیس به عربستان و همچنین سابقه حقوق بشر در عربستان گفت کشورش نباید هدف اعتراضات شود.

وی مدعی شد: ما کشورمان را به جلو می بریم، ما تلاش می کنیم تا منطقهمان را باثبات کنیم، ما در جهت صلح و امنیت تلاش می کنیم. مردم باید در جهت حمایت از ما و نه مخالفت با ما تجمع کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها