امپراتوری عظیم مالی ژنرالهای مبارک در مصر

امپراتوری عظیم مالی ژنرالهای مبارک در مصر
يکشنبه 4 تير 1391 - 09:00

ارتش مصر اخيرا پروژه ساخت يک شهر ورزشي پيشرفته را در منطقه "قاهره جديد" در شرق پايتخت اين کشور به پايان رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این شهر ورزشی که بیشتر به یک تفریح گاه برای ثروتمندان شباهت دارد، دارای هتل و اتوبان است.

منطقه "قاهره جدید" بخش مرفه نشین پایتخت مصر است که ساکنان آن از افراد بانفوذ، و اعضای شورای نظامی حاکم هستند که در آنجا منازل مجلل و بزرگی برای خود بنا کرده اند.

در قلب این تفریح گاه، باشگاهی به نام "سی ام ژوئن" قرار دارد .. این همان موعدی بود که طبق آن باید ارتش قدرت را به رییس جمهور منتخب تحویل دهد.

این تفریحگاه بزرگ، طی کمتر از 2 سال ساخته شد .. امری که به گفته ناظران بیانگر قدرت و سرمایه بزرگ ارتش است، و ارتش تلاش می کند از این طریق برای خود جایگاهی مقتدر بین مردم ایجاد کند.

البته ارتش در پی تحرکات ژنرالهای مبارک در افزایش اختیارات خود از طریق صدور متمم قانون اساسی موقت، و انحلال مجلس منتخب مردم، دیگر محبوبیتی را که توانسته بود در جریان انقلاب کسب کند، از دست داده است و مردم اکنون به شورای نظامی بعنوان کودتاگر نگاه می کنند.

سرمایه های هنگفت ژنرالهای ارتش از امور محرمانه ای است که مسئولان ارشد نظامی مصری همواره آن را مخفی کرده اند.

با افزایش اعتراضها درخصوص نقش ارتش پس از سرنگونی مبارک، سرلشکر "محمود نصر" معاون مالی وزیر دفاع در کنفرانسی مطبوعاتی در قاهره گفته بود: ارتش هیچگاه طرح ها و برنامه های خود را به نهادهای دیگر تحویل نمی دهد؛ این طرح ها ارتباطی با دارایی های دولت ندارد، بلکه درآمدهایی است که وزارت دفاع از پروژه های ویژه خود کسب کرده.

در همین حین نیز ارتش اعلام کرد که تصمیم دارد وزارت دارایی را با اعطای قرض هنگفتی به دولت نجات دهد.

به گفته ناظران در مصر، افسران بازنشسته ارتش در مصر، بخش های مهم توسعه یعنی کشاورزی، و گردشگری را در دست دارند، و علاوه بر حقوق بازنشستگی، درآمدهای هنگفتی را از این طرح های جانبی به دست می آورند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها