ناکامی توطئه منافقین علیه مسئول عراقی درفرانسه

ناکامی توطئه منافقین علیه مسئول عراقی درفرانسه
يکشنبه 4 تير 1391 - 09:34

قائم مقام وزارت امورخارجه عراق با اشاره به ناکامي توطئه منافقين عليه مسئول عراقي تأکيد کرد، بغداد به تصميم خود براي برچيدن اردوگاه "اشرف" و اخراج عناصر گروهک تروريستي منافقين از اين کشور پايبند است.

"لبید عباوی" در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم در پاریس اظهار داشت: بازداشت "صادق کاظم" عضو هیأت عراقی شرکت کننده در جلسه پارلمان اروپا برای بررسی اردوگاه اشرف، درنتیجه شکایت گروهک منافقین صورت گرفت.

وی افزود: هدف منافقین از این اقدام، تحریف افکار عمومی از سفر هیأت عراقی و تأخیر انداختن در موضوع اردوگاه اشرف بود.

عباوی خاطرنشان کرد: حضور عناصر گروهک تروریستی منافقین در عراق غیرقانونی است .. آنها به عراق وارد شده و در دوران رژیم صدام برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار گرفتند.

قائم مقام وزارت امورخارجه عراق تأکید کرد: منافقین طبق قانون عراق پناهنده به شمار نمی آیند.

"صادق کاظم" مسئول اداره اردوگاهی است که نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد قرار دارد .. قرار است قبل از اخراج عناصر گروهک تروریستی منافقین، اردوگاه اشرف کاملا تخلیه شود و منافقین به اردوگاه تحت نظارت صادق کاظم منتقل شوند. تا کنون چندین کاروان از عناصر این گروهک به اردوگاه نزدیک فرودگاه بغداد منتقل شده است.

عناصر گروهک ترویستی منافقین در فرانسه، در جریان سفر هیأت عراقی به پاریس، صادق کاظم را به ارتکاب جنایات جنگی علیه عناصر این گروهک متهم کردند. وی پنج شنبه گذشته بازداشت شد، ولی به دلیل نبود مدارک کافی برای اتهامات ادعایی مطرح شده، یک روز بعد آزاد شد.

بر اساس بیانیه سفارت عراق، فرانسه به دلیل این مسأله از عراق عذرخواهی کرده است.

 

A.D-24-12:15



پربیننده ترین خبرها