زاخاروف: افراد مسلح مخالف با ترک غوطه شرقی، نابود خواهند شد و افراد مایل به تسلیم شدن، می توانند منطقه را ترک کنند

زاخاروف: افراد مسلح مخالف با ترک غوطه شرقی، نابود خواهند شد و افراد مایل به تسلیم شدن، می توانند منطقه را ترک کنند
چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 13:06

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر حمایت مسکو از عملیات نظامی ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق و در تطابق کامل با قطعنامه اخیر شورای امنیت تأکید کرد.

العالم _ اروپا

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه تأکید کرد، عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق در تطابق کامل با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل انجام می‌گیرد و روسیه از این عملیات حمایت می‌کند.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد، تروریست‌ها در غوطه شرقی هر روز آتش‌بس انسانی را نقض می‌کنند در حالی که دمشق قویا به این قطعنامه پایبند است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد 24 فوریه (5 اسفندماه) قطعنامه‌ 2401 به منظور اعمال آتش‌بس 30 روزه در سوریه و ایجاد دسترسی بشردوستانه به مناطق تحت محاصره را به اتفاق آراء تصویب کرد. 

تصویب این قطعنامه در شرایطی صورت گرفت که با فشار روسیه، گروه‌های تروریستی از جمله نیروهای القاعده، جبهه‌النصره و داعش از زیر چتر حمایتی این آتش‌بس بیرون رفتند.

از زمان تصویب این قطعنامه گروه‌های مسلح در سوریه همچنان به اقدامات تحریک‌آمیز خود در غوطه شرقی ادامه داده‌اند و کشورهای اروپایی و آمریکا نیز سعی دارند دولت سوریه را به نقض این توافقنامه آتش‌بس متهم کنند.

 

پربیننده ترین خبرها