گزارش میدانی خبرنگار العالم از غوطه شرقی/ تنگ‌تر شدن حلقه محاصره گروه های تروریستی

گزارش میدانی خبرنگار العالم از غوطه شرقی/ تنگ‌تر شدن حلقه محاصره گروه های تروریستی
چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 17:14

خبرنگار العالم در گزارش میدانی خود از محور عملیاتی و اتاق فرمان ارتش سوریه گفت: تروریست ها پس از حمله ارتش در حال فرار گسترده از محور های عملیاتی هستند.

حسین مرتضی خبرنگار العالم از غوطه شرقی گزارش داد: ما هم اکنون در محور عملیاتی قرار داریم و حملاتی در حال انجام است این حملات تقریبا داخل شهر جسرین  و در باغ های این منطقه درحال انجام است .

صدای شلیک گلوله شنیده می شود و تانک هایی نیز در حال حمله به باغ ها و مزارع جسرین هستند.

عملیات دیگری از محور مهم دیگر یعنی مسرابا در حال انجام است که از مزارع العب به سوی مسرابا و دیگر مناطق نزدیک به اداره حمل و نقل این شهر امتداد دارد.

هم اکنون ارتش سوریه ،حلقه محاصره افراد مسلح را از دو محور، محوری که غوطه را به دو قسمت تقسیم می کند، تنگ تر کرده  است.

ما هم اکنون در دویست متری یا کمتر از محل عملیات مستقر هستیم و از اتاق عملیات شاهد فرار افراد مسلح بودیم، برخی افراد مسلح اجساد را با خود حمل می کردند.

گفتنی است افراد مسلح پس از اینکه مورد هدف قرار گرفتند درصدد فرار از منطقه برآمدند.

عملیات های دیگری نیز از مزارع جسرین ،مزارع العب به سوی مسرابا  ادامه دارد  ارتش سوریه نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

ما هم اکنون در محمدیه هستیم و درگیری در این منطقه به سوی بیت سوا ادامه دارد ، درگیری هایی نیز در مزارع العب به سوی مسرابا در حال انجام است و بخش هایی از مسرابا را از چنگ افراد مسلح درآورده ایم محور سوم درگیری نیز بیت سواست .

کمی پیش نیز افراد مسلح از این منطقه فرار کردند.

تاکتیک روز گذشته ارتش سوریه از مزارع الریحان عالی بود و امروز نیز امکان دارد در این محور درگیری باشد امروز عملیات جدیدی از سوی مزارع جسرین به سوی منطقه جسرین تا به مزارع العب آغاز شده است.

جنگنده ها و تانک های ارتش درصدد هدف قرار دادن نیروهای مسلح در مرکزجسرین هستند .

اگر ارتش امروز بتواند بر این باغ ها که مناطق مهمی است تسلط یابد، عملیات پیشروی کمی با مشکل مواجه می شود ، زیرا فضای این منطقه باز بوده و عملیات خطرناکی است اما موفقیت در این عملیات ، تسلط بر مناطق مرکزی را آسانتر می کند .

تک تیراندازها نیز در حال انجام دادن عملیات هستند.

217

 

 

 

پربیننده ترین خبرها